Uprava Holdinga HŽ-a priopćila je danas da odlučno odbija sva medijska nagađanja o uzroku subotnje nesreće teretnoga vlaka u kolodvoru Sušak-Pećine te da policiju i HŽ-ovo povjerenstvo snažno podupire u radu na očevidu koji još traje i ne želi komentirati ičiju krivnju sve dok ona nedvojbeno ne bude utvrđena.
Riječ je o velikoj materijalnoj šteti na mjestu nesreće, ali i o velikim popratnim štetama jer HŽ ne može odgovoriti na potrebe riječke luke. Uprava Holdinga HŽ-a očekuje nalaze policije i HŽ-ova povjerenstva i u skladu s tim odlučit će o daljnjim postupcima i mogućim sankcijama.
Inače, jučer je predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan rekao da je uzrok nesreće kompozicije teretnoga vlaka sa 16 vagona u kolodvoru Sušak-Pećine ljudski čimbenik, ali je izrazio i sumnju u sabotažu, odnosno da je netko namjerno zatvorio zatvarač glavnog voda za dovod zraka između dvaju vagona i tako onemogućio kočenje vlaka.
HŽ u današnjem priopćenju u izvješću o stanju na mjestu nesreće teretnoga vlaka, ističe da sve interventne ekipe HŽ-ovih tvrtaka koje su predviđene u izvanrednim događajima i dalje bez prekida treći dan raščišćavaju kolosijeke u kolodvoru Sušak Pećine.
Iako se radi i noću i danju, tek završava čišćenje i popravak jednog (trećeg) kolosijeka, rasuti prah čisti i odvozi nadležna riječka tvrtka, a kolosijeke popravlja riječka Sekcija za pruge. Radi se u otežanim uvjetima jer je noćas pala kiša i navlažila prah koji se pretvara u blato, kaže se u priopćenju.
Do jutros je s mjesta nesreće uklonjeno 10 vagona i pripadnih kontejnera. Ostala su još tri vagona i pet kontejnera i kad se oni uklone, očekuje se uspostava prometa na trećem kolosijeku koji je prijeko potreban da bi se uspostavila veza između dizalice i interventnih ekipa koje još ne mogu početi čistiti ostatke vagona i kontejnera na drugim kolosijecima.
Interventne ekipe riječke Elektrotehničke sekcije obavile su sve pripremne radove za sanaciju, ali ne mogu sanirati kontaktnu mrežu dok cijelo područje ne bude očišćeno i dok se s kolosijeka ne makne pomoćni vlak s dizalicom.
Policija i HŽ-ovo povjerenstvo za istragu izvanrednog događaja još obavljaju očevid koji ne može biti završen dok se ne pregledaju svi detalji potrebni da se utvrdi uzrok nesreće. Kako se na kolosijecima još nalaze smrskani vagoni i kontejneri, dio tih pojedinosti još nije dostupan, dodaje se u priopćenju.
Teretni promet na pruzi Škrljevo - Rijeka još je u prekidu, a putnike putničkih vlakova prevoze autobusi na istoj relaciji.
Po najnovijim podatcima HŽ-a, ako završi očevid i ako se raščišćavanje nastavi sadašnjim tempom, promet na cijeloj pruzi mogao bi biti uspostavljen sutra.
Po kolodvorima između Karlovca i Moravica na otpreme prema Rijeci čeka oko 300 vagona, a u Rijeku je stigla i matica s 800 kontejnera od kojih oko 200 treba prevesti željeznicom prema unutrašnjosti.