Talijanska vlada odgodila je u četvrtak plan jedne od najzagađenijih regija u zemlji da zabrani ulazak starih dizelskih vozila u mjesta i gradove tijekom radnog vremena jer je inicijativa izazvala prosvjede vozača
Najava jednogodišnje odgode plana u sjeverozapadnoj regiji Pijemont najnoviji je primjer opreznog pristupa desne vlade regulaciji zaštite okoliša. Na razini Europske unije, administracija premijerke Giorgie Meloni predvodila je protivljenje predloženom Euro 7 zakonu za daljnje ograničenje emisija iz automobila.
Djelomično kako bi izbjegao osudu EU-a zbog zagađenja, Pijemont je planirao dnevnu zabranu dizelskih vozila do emisije Euro 5 klase tijekom radnog tjedna, u svim općinama s više od 10.000 stanovnika, počevši od 15. rujna do 15. travnja sljedeće godine.
Ali ministar okoliša Gilberto Pichetto Fratin rekao je da će ta mjera sada moći stupiti na snagu tek od 1. listopada 2024., dodavši da će se primjenjivati samo na mjesta s više od 30.000 stanovnika.
'Vlada je intervenirala (...) kako bi spriječila društvenu i ekonomsku krizu obitelji i poduzeća ne zanemarujući važnost obveza preuzetih s Europskom unijom', rekao je Pichetto Fratin u izjavi.
Prema novinama Corriere della Sera, ograničenja bi utjecala na više od 600.000 vozila, uključujući oko 140.000 dizelaša Euro 5, kao i druga starija vozila koja više zagađuju okoliš, uključujući i benzinska. Pijemont je dio Padske nizine, jednog od najzagađenijih područja u Europi.
Regionalna vlada, pod kontrolom istih stranaka koje čine Melonijinu koaliciju, rekla je da je bila pod pritiskom da poduzme mjere nakon što je Sud pravde EU-a 2020. utvrdio da je Italija prekršila propise o čistom zraku Unije.
Pichetto Fratin je rekao da je vlada naredila reviziju i ažuriranje regionalnih planova protiv onečišćenja i da su, dok se to čeka, planirana ograničenja za Euro 5 dizele privremeno obustavljena. Dodao je da je to u skladu s pravilima EU-a.