Europski parlament izglasao je Uredbu o prekograničnoj dostavi kojom se olakšava malim i srednjim poduzetnicima proboj na tržište. Glavna joj je autorica hrvatska europarlamentarka Biljana Borzan
'Pravila koja su danas izglasana hvataju se u koštac s nelogičnostima poput činjenice da dostava u jednom smjeru dođe tri puta skuplje, nego dostava za istu udaljenost u drugom smjeru. Uredba želi olakšati malim i srednjim poduzetnicima proboj na tržište. Dakle, cilj je omogućiti da svoje proizvode mogu prodavati na puno većem tržištu od svoga grada ili države', objašnjava Biljana Borzan.
Online kupovina je sektor koji raste, na godišnjoj razini vrijedi oko 400 milijardi eura. Prema istraživanjima Europske komisije, povećanje on-line trgovine s trenutačnih pet na 15 posto značilo bi siguran rast BDP-a na razini Unije za 1,7 posto. Preduvjet za povećanje online trgovine je jeftinija dostava paketa u EU jer su kupci upravo dostavu ocijenili jednim od najvećih razloga zašto ne kupuju.
'Prekogranična dostava je tri do pet puta skuplja od dostave unutar države članice, a što je posebno loše za Hrvatsku. Prekogranična dostava u manje država članice je u pravilu bar dvostruko skuplja nego u veće. Više od 30 posto hrvatskih građana kupuje online, i to više nego jednom mjesečno. Hrvatski građani koji kupuju preko interneta nisu ravnopravni s drugim kupcima u EU. Žale mi se na razlike u cijeni dostave za nas i druge zemlje EU, ili pak situacije kada uopće nema dostave za našu zemlju', kaže ova hrvatska europarlamentarka.
Cilj ove uredbe je, tumače, ostvariti veću transparentnost cijena dostave i bolji regulatorni nadzor nad pružateljima usluga dostave, kako bi u konačnici cijena dostave za krajnjeg potrošača ili mala i srednja poduzeća bila niža.