Nakon 20-godišnjeg Sandra, starog koliko i korupcija u Istri, ovih se dana na jumbo plakatima pojavila i njegova vršnjakinja Paola, kojoj je doduše Sandro 'zgodan', ali se pita je li nasilan kao i njegov tata Plinio. Očito, nastavlja se rat plakatima u Puli, no iako se pravi autori ne potpisuju, mnogi smatraju kako je riječ o organiziranoj kampanji Ladonje i IDS-a, a ne samo o 'zafrkanciji' simpatizera jedne ili druge političke opcije
Marko Rakar, na kojeg se 'sumnja' da je autor izmišljenog lika Sandra, vjerojatno zato što je na svom blogu javno priznao da će se angažirati u Ladonjinoj kampanji, kategorički odbacuje pomisao da je plakat Sandra njegov autorski uradak, no za razliku od Ladonjinog vijećnika Brune Nefata kojem je 'pogledavanje' Sandra i Paole simpatično, Rakar nije oduševljen plakatom fanova suprotnog tabora.
'Ovaj plakat s Paolom je bizaran plakat koji vrijeđa. Ima lošu izvedbu i lošu, uvredljivu poruku. Vidio sam plakat koji je objavio Regional, no rekli su mi da u Istri ima još tih plakata s različitim porukama, poput 'Sviđa mi se Sandro, no da li laže kao njegov otac Plinio' i slično. Ovi prethodni, dakle plakati s likom Sandra, barem dosad nisu bili uvredljivi i reflektiraju se na opće poznate stvari', mišljenja je Rakar. Unatoč uvredljivu sadržaju, pri čemu se osoba proziva imenom, Ladonja se neće žaliti Državnom izbornom povjerenstvu jer to, smatra, ne bi imalo nikakva smisla.
'Koliko razumijem izborni zakon, nemate trenutačno kome prijaviti moguću neregularnost. Kampanja još nije počela pa nema tko regulirati takva pitanja, jer je Državno izborno povjerenstvo nadležno tek kad službeno krene kampanja. Osim toga, Državno izborno povjerenstvo ni nema ingerencije da takav plakat 'skine', kazni nekoga. Mislim da to treba prepustiti sudu javnosti. Neka građani sami prosude je li to primjerena komunikacija', rekao je Rakar.
'S obzirom na izborni zakon i način kako se vode kampanje, ispada da se političke kampanje mogu voditi samo u određeno vrijeme! Ono što se događa je, po meni, simpatično i prilagođeno ležernijem načinu komuniciranja u javnosti. Nije nužno da to vode političari, no jasno da oslikava i mišljenje ljudi, kao i način kako reagiraju na to', mišljenja je Ladonjin vijećnik Bruno Nefat.
Da se koristi 'rupa u zakonu' koja ne zabranjuje takvo oglašavanje, smatra i Krešimir Macan, stručnjak za odnose s javnostima (Public Relations), no sumnja u krajnju efikasnost trenutačnog istarskog 'rata plakatima' između Ladonje i IDS-a budući da je riječ o parlamentarnim, a ne lokalnim izborima.
'Čini mi se da se oni više međusobno zabavljaju nego što će to u konačnici utjecati na glasovanje glasača. Da je riječ o lokalnim izborima, imalo bi više efekta. No budući da smo pred parlamentarnim izborima, znači da ako budu kampanje jake na nacionalnom nivou, povući će i lokalne birače. Oglašavanje za parlamentarne izbore nešto je sasvim drugo od oglašavanja za lokalne izbore', kazao je Macan.
'Nazvao bih to korektnom pljuvačkom kampanjom. Ladonja korektno pokušava privući pozornost, isprovocirat IDS i osvojit neki svoj prostor, no pitanje je koliko je poruka efikasna jer je preopćenita', kaže. Osim toga, dodaje, ovakva kampanja plakatima nije nova ni originalna. Već je viđeno, no s tim da je kampanja, koja je 2007. skinula Piculu, a odnosila se na gradonačelnika koji ne živi u gradu u kojemu je gradonačelnik, bila dobro pogođena kampanja. Ovdje su poruke previše generične, preširoke i cijela priča je motivirana sa 'širi dalje'. Zanimljivije će biti ono što će netko drugi raditi, na primjer netko će dosjetljiv sprejem napisat 'Sandro, ako te neće, uzmi mene' ili nešto slično', kazao je Krešimir Macan. Ističe da je rezerviran što se tiče efekata, jer nema reakcije građana i sve ostaje na međusobnom prepucavanju IDS-a i Ladonje.
'Jasno da Ladonja ide protiv IDS-a i jasno da je to organizirano, jer ove aktivnosti s plakatom prate i aktivnosti na Facebooku (op. a. Sandro odnedavno ima i blog). Za sada zakon to dozvoljava', nastavio je Macan, kojeg je svojevremeno javnost percipirala kao PR savjetnika čelnih ljudi IDS-a. Kako smatra, riječ je o negativnoj kampanji, koja bi morala biti iznimno dobro pogođena, izazvati neku emociju ili imati dobar štos.
'Ova kampanja je negativna na malo previše korektan način. S gradonačelnikom Piculom je bila pogođena bit priče, no ovdje je ostalo nekako nedorečeno', smatra Macan. Na opasku kako je Paola imenovala Sandrovog 'tatu', što baš i nije korektno, objašnjava kako se od negativnih kampanja i ne očekuje da budu korektne. Naime, u njima uvijek ima manipulacije.