Radovi na dionici autoceste Zvirovići-Počitelj u BiH, koja povezuje Mostar s hrvatskom granicom, privode se kraju. Na njoj je i impresivan most Počitelj, koji je, kako smo ekstenzivno izvještavali, u ovo doba prošle godine bio napukao, što je otvorilo Pandorinu kutiju sumnji u korupciju u vezi s dionicom koridora Vc koji se gradi već 30 godina
Očekuje se da će cijela dionica autoceste Zvirovići-Počitelj u dužini od 11 kilometara, biti puštena u promet tijekom ljeta, izvijestio je HRT.
'Završni radovi su u tijeku. Na desnoj strani mosta je završena hidroizolacija, a tijekom idućeg tjedna, ako to vremenske prilike dopuste, očekujemo postavljanje prvog sloja asfalta', izjavio je Ismet Hajduk, glavni inženjer za mostove i objekte na dionici Zvirovići – Počitelj.
Most preko Neretve dug je oko kilometar, a izgrađen je na stupovima visokim 100 metara i poveznica je ka već izgrađenom dijelu autoceste koja od Međugorja vodi ka Hrvatskoj i spaja se s Dalmatinom. Rokovi za izgradnju mosta više puta su probijani, pa su iz Autocesta Federacije BiH početkom srpnja prošle godine s neskrivenim zadovoljstvom objavili kako je spajanje konstrukcije napokon dovršeno i sada treba još samo izgraditi priključnu cestu da bi on od jeseni bio pušten u promet.
No nepunih mjesec kasnije mediji su otkrili kako je konstrukcija na novoizgrađenom mostu, vrijednom više od 28 milijuna eura i koji još nije ni pušten promet, već popucala. Napukline su vidljive na donjoj ploči mosta između dva stupa, a navodno su se pojavile tijekom zatezanja kabela koji drže konstrukciju. Direktor Autocesta FBiH potvrdio je kako su medijski navodi točni, ali tvrdi kako nije riječ o velikom problemu, odnosno kako stabilnost mosta nije ugrožena.
"Uglavnom, nema potrebe za uznemiravanjem javnosti. To su stvari koje se događaju, ali na izvođaču je da ih blagovremeno riješi", izjavio je Lasić.
Portal Fokus objavio je nakon toga kako su napukline tek jedan od problema s mostom kod Počitelja, a njegova gradnja najbolja je ilustracija s kakvim se nemarom, povezanim s korupcijom, gradi autocesta na koridoru V c. Za gradnju mosta angažirane su kineske tvrtke Sinohydro Corporation Limited, Powerchina Roadbridge Group Co. te China Gezhouba Group, koje su, zajedno s azerbajdžanskom tvrtkom Azvirt Limited Liability Company, 2019. dobile taj posao kao najpovoljniji na javnom natječaju. Oni su pak ubrzo za većinu radova angažirali podizvođača odnosno širokobriješki Hering, iako na to nisu imali pravo, tvrdi Fokus.
Spajanje konstrukcije mosta pritom je kasnilo više od 200 dana, a Lasić je u konačnici potvrdio kako se kineske tvrtke 'nisu najbolje snašle' u BiH. Kinezi su kanili nastaviti s prijavama za gradnju preostalih dionica na autocesti, no to im je, kako navodi portal Fokus pozivajući se na odluku Autocesta, zbog prijevara odnosno lažne dokumentacije s kojom su se prijavljivali na natječaje zabranjeno na razdoblje od dvije godine kao i turskoj tvrtki Ozaltin lnsaat Ticaret ve Sanayi Anonim Sirketi. Mediji su ranije objavili kako je Lasićev prethodnik na mjestu direktora Autocesta FBiH Elmedin Voloder tijekom mandata 'namještao' poslove na gradnji autoceste tvrti "Divel" koju je godinama prije toga vodio.
Gradnja autoceste na koridoru V c između Budimpešte i Ploča na dijelu koji prolazi kroz BiH u dužini od oko 330 kilometara traje već gotovo 30 godina, a do sada je izgrađeno oko 130 kilometara te prometnice.