The Oceanbird wing 560 nije jedro, a nije ni krilo zrakoplova. U kompaniji koja ga je razvila nazivaju ga jedrokrilom, a sudeći prema najavi, upravo ono moglo bi biti budućnost brodskog prometa plovilima koja maksimalno iskorištavaju snagu vjetra
The Oceanbird je, kao i mnoge tehnologije, krenuo isključivo kao koncept, no sada je pred realizacijom. Kada za nekoliko mjeseci bude sastavljeno u brodogradilištu sjeverno od Malmöa u Švedskoj, ovo jedrokrilo bit će visoko 40 metara, s površinom od 560 četvornih metara, a težit će oko 200 metričkih tona. Njegovi tvorci smatraju da je baš njihov proizvod budućnost pomorskih putovanja.
'Ovo je više poput krila aviona koje se postavlja na vrh broda, umjesto normalnog jedra, zato ga zovemo jedrokrilo', rekao je Niclas Dhal, direktor Oceanbirda.
Krilno jedro sastoji se od dva dijela: krute glavne jezgre i zakrilca koje uvlači zrak u jezgru u sustavu inspiriranom trkaćim jahtama visokih performansi, a koje mogu putovati brže od brzine vjetra. Jezgra je izrađena od čelika, okružena je staklenim vlaknima i recikliranom plastikom, a cijela se stvar može skupiti na manje od polovice svoje ukupne duljine i nagnuti dolje kako bi bila polegnuta na palubi. Ovog ljeta prototip će biti testiran na kopnu, a iduće godine i ugrađen u 14 godina star teretni brod za prijevoz automobila Wallenius Tirranna.
Osposobljavanje jedra za rad na plovilu koje je već u upotrebi ključno je za tvrtku koja želi pomoći u dekarbonizaciji pomorske industrije, odgovorne za nešto manje od tri posto globalnih emisija stakleničkih plinova. 'Izgradnja brodova s manjom potrošnjom goriva dugoročna je misija', kaže Dhal, 'ali ako stvarno želite promijeniti svijet, morate se pozabaviti svim postojećim plovilima.'
Oceanbird je započeo 2010. kao istraživački projekt nulte emisije u velikom švedskom brodograditelju Wallenius Marine. Više detalja o ovom neobičnom jedrokrilu možete pročitati na ovom linku.