ZET mora ukinuti oglašavanje na tramvajima! Naložio je to javnom gradskom prijevozniku gradonačelnik Milan Bandić uz obrazloženje kako reklame nagrđuju grad. Ukoliko ZET-ovci odbiju poslušnost, Bandić će im ukinuti subvencije koje primaju iz gradske blagajne. Nova je to fronta koju otvara gradonačelnik na relaciji sa Zagrebačkim holdingom i najvećim gradskim gubitašem ZET-om
Fali mu, kaže, plave, zagrebačke boje. I možda ima istine u tome što Bandić govori, možda uistinu 'ofarbani' autobusi nagrđuju grad i možda je milijun kuna, koliko ZET godišnje utrži od reklama, 'kikiriki' za prodaju purgerskog štiha.
Nakon godina 'farbanja' autobusa i tramvaja gradonačelnik, s izrazitim osjećajem za lijepo, iznenada je progledao. Ipak, čini se da je pritom nije dobro protrljao oči ili je progledao samo na jedno oko.
Dovoljno je sjesti u auto i provesti se gradskim avenijama da bi ste shvatili kako je Zagreb više bio grad dok je bio 'bečka konjušnica'. Od šarenih artikala na jumbo plakatima samo što ne prođete kroz crveno na semaforu. I onda, kao da to nije bilo dovoljno, s godinama su se reklame počele pojavljivati i na stupovima javne rasvjete.
Sve to, naravno, s blagoslovom čovjeka s izrazitim osjećajem za lijepo koji je 2006. godine najavio bitku s nagrđivanjem jumbo plakatima osnovavši Zagreb plakat. Red se, suprotno najavama, nije uveo. Štoviše, nered u javnom prostoru veći je nego ikad. No Bandić Zagreb plakatu ne prijeti jer je pola godine nakon njegova osnivanja, uz obrazloženje da Grad nema dovoljno iskustva u takvim poslovima, 49-postotni udio prodao Ivici Todoriću, odnosno tvrtki Media, čiji je Agrokor osnivač.
Valja se prisjetiti i da je jeku recesije u dva navrata, kad je Todorić već bio suvlasnik Zagreb plakata, Bandić odobrio pozajmice iz gradske blagajne kako bi pomogao tvrtki koja je 'trebala uvesti red na tržištu'.
Osjećaj za lijepo gradonačelnik je pokazao i na Jelačić placu. Umjesto cirkuskog šatora koji je godina 'krasio' središte grada, postavljen je plastenik jer tako je, kako je svojedobno gradonačelnik tvrdio, i u Bruxellesu.
Valjda je zato što je tako i u EU-u grad godinama od najma ubirao samo 82 tisuće kuna, dok je poduzetnik Josip Katić, koji je do posla dolazio direktnom pogodbom, mlatio ozbiljne novce.
Kad se shvatilo da je plastenik tvornica novca, Bandić je ove godine odlučio da će Obrtnička komora raspisati natječaj, odbrati najboljeg ponuđača i uzeti 515 tisuća kuna, koliko je iznosila najpovoljnija ponuda, dok Zagreb neće dobiti ni lipe.
A i zašto bi kad je šator, da citiramo gradonačelnika, 'hoch'. ZET-ovi autobusi očito nisu i stoga njih se više ne smije farbati, ali građane još uvijek može.