najave jako dobre

Kakva će biti posezona: Svi pršte optimizmom, a neke su brojke pozitivno iznenadile i turističke profesionalce

04.09.2021 u 09:58

Bionic
Reading

Početak rujna i prvi dan školske godine u javnosti se često proglašava koncem turističke sezone, no iskusni turistički radnici - a bogme i sami turisti - reći će upravo suprotno: radi se o njenom zapravo najboljem dijelu. Prvi objašnjavaju da se u ovom periodu 'bere vrhnje' jer dolaze gosti s nešto većom platežnom moći, dok drugi uživaju u manjim gužvama, većoj ponudi i perfektnim vremenskim uvjetima. Posezona na Jadranu i službeno je počela, provjerili smo kakve su najave

'Jako dobre', reći će za tportal direktorica Turističke zajednice Splita Alijana Vukšić.

'Sve zapravo prolazi u odličnom ozračju, ali moram naglasiti da još uvijek barem djelomično ovisimo o epidemiološkoj situaciji i stopi procijepljenosti. Rujan je period kada nam u velikom broju dolaze gosti treće životne dobi, no oni su najčešće procijepljeni i žele uživati, kao i nautičari te turisti orijentirani aktivnom ili poslovnom turizmu. Interes je velik, najave dobre, a rezervacije zasad to potvrđuju', kazala nam je Vukšić.

U samom Splitu tijekom kolovoza zabilježeno je oko 150 tisuća dolazaka i nešto manje od 600 tisuća noćenja. Prva brojka je za 24 posto manja od već legendarne 2019. godine, no turisti se dulje zadržavaju pa je u noćenjima ostvareno oko 88 posto. U posezoni se, po informacijama Vukšić, kvalitetni smještaj puni znatno prije svega ostalog, bez obzira na cijenu.

'Trebamo učiniti sve da naši gosti dobiju vrijednost za svoj novac, kako bi nam se i dogodine - kada se mediteranska konkurencija potpuno oporavi - ponovno vratili', upozorava direktorica TZ-a Splita.

Kako stvari klapaju upravo u kvalitetnom smještaju provjerili smo kod Nene Nizića, vlasnika luksuznog hotela 'Vestibul' i obližnje 'Vile Dobrić'. On je ujedno predsjednik grupacije 'Stories' hotela, koja okuplja 17 luksuznih objekata od Rovinja na sjeveru do Dubrovnika na jugu.

'Ljudi u Hrvatskoj očito osjećaju sigurnost, a to se reflektira na rezultate. Posezona bi mogla biti odlična', kaže Nizić za tportal.

Konkretno, u njegovom 'Vestibulu' buking za rujan je već negdje na 60 posto 2019. godine, a kapaju rezervacije i za listopad. Kako je prije dvije godine imao akcijske ponude na smještaj, tako je prosječna cijena u ovoj sezoni čak i veća.

'Polako se vraćamo na one stare godine i po profilu gostiju: tu su nam ponovno Amerikanci i Englezi, a iznenađuju Francuzi i Švicarci. Mahom se radi o parovima u srednjim godinama života koji žele kvalitetnu uslugu i jedinstveno iskustvo, recimo večeru u Dioklecijanovoj palači ili izlet u Komižu. zadržavaju se u pravilu dva dana jer žele vidjeti što više Hrvatske', referira nam Nizić.

Velik dio uspjeha sezone pripisuje i nastupima na sajmovima u Cannesu ili na Floridi, u čemu su pomogli Ministarstvo turizma, HTZ i HGK.

Velika većina Nizićevih gostiju u Hrvatsku dolazi zračnim putem, pa smo skoknuli i do splitskog aerodroma - u ovom trenutku uvjerljivo najprometnijeg u Hrvatskoj. Početkom godine nadali su se prometu od oko milijun putnika, no tu brojku dosegli su već koncem kolovoza usprkos brojnim ograničenjima i pomalo zamornoj proceduri. Ondje se slažu da od danas do kraja godine svaki avion i svaki gost predstavljaju neku vrstu bonusa.

'Zračnom lukom i dalje dnevno prolazi oko deset tisuća ljudi, vikendom i više, a najave su i dalje dobre. U rujnu i kolovozu očekujemo između 300 i 400 tisuća putnika ', kaže za tportal direktor splitskog aerodroma Lukša Novak. U samom kolovozu Zračna luka Split dosegla je 494 tisuće putnika, što je u pandemijskim uvjetima zapravo spektakularan rezultat.

'Izrazito je bitan faktor punjenja zrakoplova, a on je od proljeća do danas značajno porastao i sada su gotovo pa potpuno popunjeni. Nema najava otkazivanja ili većih smanjenja broja letova', dodaje Novak.

Split je, inače, preko pedesetak različitih kompanija i dalje povezan s više od 70 europskih destinacija. Cijela Hrvatska je još uvijek u izrazito povoljnijoj situaciji u odnosu na sve mediteranske konkurente od Grčke do Portugala, smatra predsjednik Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Joško Stella.

'Bilo je jako značajno zadržati se barem u narančastoj zoni na ECDC-jevoj karti, jer su turisti davali veliku pozornost sigurnosti, no u idućem razdoblju ovo mjerenje će biti sve manje bitno: države poput Češke ili Velike Britanije ionako imaju vlastite karte, na kojima je Hrvatska u 'zelenom', a i Nijemci ozbiljno najavljuju da će umjesto broja slučajeva u budućnosti kriteriji biti broj hospitaliziranih, novi sojevi virusa i slično', kaže Stella za tportal.

Dakle, kaže, malo je vjerojatno da će se buking za posezonu - koji je trenutno vrlo dobar - u idućim tjednima upropastiti.

Vikend gužve u splitskoj trajektnoj luci
  • Vikend gužve u splitskoj trajektnoj luci
  • Vikend gužve u splitskoj trajektnoj luci
  • Vikend gužve u splitskoj trajektnoj luci
  • Vikend gužve u splitskoj trajektnoj luci
  • Vikend gužve u splitskoj trajektnoj luci
    +13
Vikend gužve u splitskoj trajektnoj luci Izvor: Pixsell / Autor: Miroslav Lelas/PIXSELL

'Posebno primjećujemo sjajne rezultate u sferi nautičkog turizma: udruge koje se bave tim segmentom obavijestile su nas da su već sada popunjeni kompletan rujan i gotovo cijeli listopad. U hotelima i privatnom smještaju rezultati će biti tek nešto slabiji', dodaje Stella. Pitamo ga i koje destinacije mogu očekivati najbolji posjet, odnosno je li završila sezona za rivijere i manja mjesta koja se oslanjaju isključivo na sunce i plaže.

'Priznajem, ovakvu situaciju dosad nismo imali pa nemam precizan odgovor na to pitanje. U ovoj godini ogroman broj Francuza bio je zainteresiran za aktivni odmor, ali sigurno je da će dio njih željeti uživati i u babljem ljetu bez većih gužvi. Ako Poljaci nastave dolaziti u ovom broju, sigurno će se zaputiti prema Makarskoj rivijeri - a ako se poveća broj Belgijanaca, Nizozemaca i Norvežana, još više turista mogu očekivati urbane destinacije poput Splita. Ukupno, čini se da su gosti akumulirali dosta sredstava u prethodnom razdoblju i naprosto ih žele potrošiti, žele uživati u idućim tjednima jer nitko ne zna što donose jesen i zima', zaključuje Stella.