Karlovačka Gradska uprava predstavila je u četvrtak “chatbot”, komunikacijski alat za građane preko “virtualne asistentice Korane”, koja od danas na internetskim stranicama Grada i Viber društvenoj mreži odgovara na pitanja iz djelokruga Gradske uprave
Zasad je to u Hrvatskoj jedinstvena komunikacija jer je Karlovac prva jedinica lokalne samouprave koja je građanima stavila na raspolaganje alat koji se naziva i virtualni agent, a razvijen je u suradnji sa zagrebačkom tvrtkom Bonsai.techom, rekla je viša stručna suradnica za pristup informacijama i javnost rada u Uredu gradonačelnika Maja Purgar.
Dodala je kako vjeruje da će se uskoro i mnoge druge jedinice lokalne samouprave na sličan način otvoriti građanima.
Ta "pametna" usluga građanima u bilo koje vrijeme preko interneta može dati informacije iz baze pitanja i odgovora ugrađenih u virtualnog asistenta, to jest asistenticu Koranu, koja je ime dobila po karlovačkoj rijeci kako bi po njemu bila autentična i prepoznatljiva i dalje od Karlovca.
Pratit će se kakav je dijalog i što najviše zanima posjetitelje, a sadržaj će se nadograđivati, uključujući i aktualnosti vezane uz dnevne događaje.
Gradonačelnik Damir Mandić rekao je da je taj servis dio strategije “Karlovac pametni grad” i da se Grad od 2018. godine intenzivno koristi tehnologijama koje pruža digitalno doba, a za "chatbot" je rekao da je pomak koji odlikuju dvije riječi “blizina i brzina”.
“Naša Korana, virtualna asistentica, približit će nas građanima da im budemo još bolji servis, da budu što detaljnije upoznati s onime što za njih Gradska uprava radi i treba napraviti, a informacija o tome mora biti i točna i brza”, rekao je Mandić.
Najavio je prijavu novih projekata za novac iz EU-a iz područja digitalne transformacije, poput očitanja količina prikupljenog otpada po korisničkim mjestima, "u podizanju vidljivosti kako udruge, sportski klubovi i drugi subjekti troše javni novac" jer se zna, rekao je Mandić, da je u novoj financijskoj perspektivi digitalna transformacija jedno od glavnih područja financiranja europskim novcem.
Direktor Bonsai.techa Slaven Mišek zahvalio je Gradskoj upravi na suradnji te izrazio nadu da će ta “modernizacija” odnosa Grada i građana biti dobro prihvaćena.
“Sve je više korisnika koji preferiraju tekstualni oblik komunikacije, milenijci, mlađe generacije, tako da se nadam da će 'chat bot' Korana biti korišten te s vremenom sve pametniji i pametniji”, rekao je Mišek.
Voditeljica projekta Martina Vuić pokazala je kretanjem kroz uslugu kako korisnici gradskih komunalnih usluga preko tog alata mogu doći do konkretnih informacija.
Izbornik raspolaže s nekoliko grupa informacija - kontakti, komunalne usluge, gradnja i stanovanje, financijske potpore, poslovanje i investiranje, natječaji i javni pozivi i obrasci. Osim toga, Korana raspolaže bazom pitanja i odgovora koji će se redovito nadopunjavati.
Asistentica Korana zasad je dostupna preko internetske stranice Grada i Vibera, a do kraja mjeseca bit će dostupna i preko Facebooka. Razvoj usluge Grad nije stajao ništa, a tvrtka Bonsai.tech tu će uslugu još godinu dana održavati besplatno te tako razviti svoj novi proizvod za tržište za druge gradove i općine u Hrvatskoj.