Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina rekao je u ponedjeljak da bi Vlada eventualno produljenje koncesijskog ugovora za Istarski ipsilon koncesionaru Bina Istri trebala uvjetovati dovršenjem cijele te prometnice od Pazina do Matulja, uključujući izgradnju druge cijevi tunela Učka
Komadina je to kazao na redovnoj konferenciji za novinare na traženje da komentira aktualne rasprave u vezi s daljnjom izgradnjom Istarskog ipsilona.
Naime, prema pisanju internetskog portala Novog lista, predstavnici Bina Istre i hrvatske Vlade 'intenzivno pregovaraju' o izgradnji Ipsilona i redefiniranju koncesijskog ugovora, pa čak i njegovu produljenju nakon 2027. godine.
Komadina je ocijenio je da je prometna povezanost Primorsko-goranske županije prema istoku i zapadu loša, da je povezanost u smjeru sjever - jug dobra te da bi nastavak gradnje na nekom od lošije povezanih pravaca bio dobar za gospodarstvo, građane i turizam.
Rekao je da je postojeći koncesijski ugovor za Istarski ipsilon bio relativno loš po Hrvatsku, da je to takozvana negativna koncesija, gdje država plaća razliku do potrebne razine prometa za koncesiju.
Aneks ugovora o koncesiji vjerojatno bi značio povećanje javnog duga, ali i to da 'EU prihvaća izgradnju cestovnih pravaca koja rješavaju tzv. uska grla između određenih regija i zemalja,' rekao je Komadina. Istaknuo je također da je dužnost koncesionara izgraditi drugu cijev tunela Učka i zbog sigurnosnih razloga.
Komadina smatra da je nastavak izgradnje Istarskog ipsilona od interesa i za Primorsko-goransku i za Istarsku županiju. 'Bez obzira što se radi o određenim političkim stavovima, znači vladajuće garniture političkih stranaka u Istri, to je vrijedno razmotriti', kazao je primorsko-goranski župan.
Portal novilist.hr je 7. srpnja objavio tekst s nadnaslovom 'Bina Istra želi produljenje ugovora, ali to je neprihvatljivo za Vladu' i naslovom 'Hajdaš Dončić o Istarskom ipsilonu: produljenje koncesije ne dolazi u obzir'. Prema tom portalu, ministar prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić ocijenio je da je 'riječ o jednom lošem koncesijskom ugovoru po Hrvatsku' te da 'bi svako produljenje koncesije bilo tretirano od strane Eurostata kao novi koncesijski ugovor koji automatski ide u javni dug države.'
'Bio to politički uvjet IDS-a ili ne, o projektu dovršetka izgradnje Istarskog ipsilona i redefiniranju koncesijskog ugovora, intenzivno pregovaraju predstavnici Bina Istre i hrvatske Vlade, odnosno Ministarstva financija i resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture', piše u tekstu. 'Na stolu su različite varijante i modeli, a tema je priprema novog ugovora o koncesiji, njegovo redefiniranje, pa čak i produljenje. Sadašnji ugovor o koncesiji istječe 2027. godine, a jedna od ponuđenih opcija Bina Istre jest produljenje koncesije za dodatnih pet godina kako bi se ostvario dodatni investicijski i kreditni potencijal za izgradnju punog profila na dionici dugoj oko 56 kilometara od Pazina do čvora Matulji, u što je uključen i projekt izgradnje druge cijevi tunela Učka,' navodi se.