Forsiranje gradnje Pelješkog mosta u predstudiji izvodljivosti francuskog konzultanta Safage je 'nekorektno i nepotrebno', a najave iz hrvatske vlade da će se taj most početi graditi 2015. godine valja promatrati u konktekstu unutarnjih političkih prilika u Hrvatskoj, ocijenio je pomoćnik ministra prometa i komunikacija Bosne i Hrecegovine Izet Bejrambašić kako ga u ponedjeljak citira sarajevsko 'Oslobođenje'
Bajrambašić, koji je predstavljao BiH na prošlotjednom sastanku u Zagrebu na kojemu su razmatrani nalazi predstudije izvodljivosti o načinima povezivanja dubrovačkog područja s ostalim dijelom Hrvatske, podsjetio je kako će konačne preporuke biti poznate 23. prosinca, dok je za predstudiju kazao kako 'nije izbalansirana' te je stoga i bila predmetom ozbiljnih kritika, kako od BiH tako i Europske komisije.
Pojasnio je kao su se primjedbe odnosile uglavnom na kalkulativne cijene s različitim pristupom, prognoze prometa te na vrijeme potrebno za pripreme i gradnju nekih objekata.
'Primjetno je i očevidno favoriziranje mosta Pelješac od konzultanta što je potpuno nepotrebno i nekorektno', kazao je Bajrambašić.
Dodao je kao je bosanskohercegovačka strana imala i dodatne primjedbe koje se odnose, primjerice, na cijenu eksproprijacije zemljišta kao i na kalkulaciju cijene temeljem visine mosta od 55 metara što znači i troškove gradnje od 300 milijuna eura, a ne 200 milijuna, kako je navedeno u predstudiji.
Bajrambašić ističe kako u BiH ocjenjuju da će postojanje Pelješkog mosta biti suvišno kada ta zemlja uđe u Europsku uniju, a u Sarajevu drže kako bi to moglo biti u razdoblju od narednih 10 do 20 godina.
'Europska komisija imala je slične, a često i identične komentare kao BiH, a Hrvatska je samo ponavljala da podržava studiju, dok se konzultant branio, u većini slučajeva bez argumenata', tvrdi Bajrambašić.
Potvrdio je kako u konačnici sa stajališta BiH gradnja mosta nije sporna pod uvjetom da se poštuju njena prava iz konvencije Ujedinjenih naroda o pravu mora odnosno na nesmetani pristup otvorenome moru.