Srećom pa ministar obrane Ante Kotromanović nije rekao kako će si 'pucati u glavu' ako se sruši koji MiG, kao što je najavio da će napraviti kada je Generalski zbor iznio sumnje da je pogodovao Ukrajincima izabravši ih za remont borbenih zrakoplova. No bi li glava Kotromanoviću trebala pasti u političkom smislu? Predsjednik Generalskog zbora Pavao Miljavac smatra da bi na zapadu ministar zasigurno politički odgovarao nakon ovakvog incidenta
Ministar obrane Ante Kotromanović otklonio je prije mjesec dana sumnje koje je iznio Hrvatski generalski zbor da je u remontu MIG-ova pogodovao Ukrajincima istaknuvši kako će si, ako se takvo što dokaže, 'pucati u glavu'.
Izjava je pala nakon što je svima došlo do glave da je remont MIG-ova u ukrajinskoj Odesi bio pravi ćorak. Probijeni su rokovi, MIG-ovi su kapali iz Ukrajine u dijelovima, a potom se početnom prošlog mjeseca jednom prilikom leta ugasio motor.
Noćna mora ministra Kotromanovića zvana MIG 21 jučer je dobila eksplozivni nastavak. Tragedija je izbjegnuta herojskim činom i pribranošću iskusnog pilota Stanka Hrženjaka. Navodno je ljudima u MORH-u pao kamen sa srca kada su čuli da se nije srušio zrakoplov remontiran u Ukrajini, već onaj po kojem su petljali u Rumunjskoj prije više od jednog desetljeća.
No što je zrakoplov 121 radio uopće u zraku? 'Pitanje je zašto je trebalo forsirati da taj MiG pod rednim brojem 121 jučer leti. Ta je mašina trebala prije biti otpisana ranije. Zašto su forsirali da ide u Knin i vraća se natrag?' pita se Pavao Miljavac.
Pitamo ga smatra li da Kotromanović mora snositi političku odgovornost. 'Ja znam da je problem financija. Koliko se on može ili bi se trebao izboriti za poboljšanje, teško je reći. Ali, da, na zapadu bi sigurno snosio političku odgovornost', poručuje. 'Onima koji odgovaraju ovo je velika opomena. Stanje nije dobro', smatra.
Navodno zadnji let MiG-a 121 jučer je kod Velike Gorice okončan padom zbog, prema prvim informacijama, otkazivanja stajnog trapa. Taj je zrakoplov zajedno s onim pod brojem 122 još je prije gotovo godinu dana proglašen najneperspektivnijim te njegovo stanje nije odgovaralo čak niti za remont u Ukrajini. No remont se oduljio, a u međuvremenu je u toj zemlji stanje eskaliralo te je odlučeno još neko vrijeme držati na životu ove dvije letjelice kojima je mjesto u vojnom muzeju kako bi Hrvatska barem na papiru pokazala sposobnost čuvanja vlastitog zračnog prostora.
Gripeni na leasnig
Pavao Miljavac smatra kako nikako ne bi trebalo čuvanje zračnog prostora prepusti nekom drugom, jer su to isto napravili Slovenci. Oni su se odrekli ratnog zrakoplovstva, plaćali Italiji, a potom Mađarskoj čuvanje slovenskog neba, a sada zbog visoke cijene te usluge razmišljaju o ponovnoj uspostavi ratnog zrakoplovstva.
Mađaska, Češka i Slovačka sa švedskim Gripenom, koji je moderan i manji od MiG-ova i koji se može iznajmiti na leasing, čuvaju svoje nebo. Miljavac naglašava kako je plaćanje drugima za to nije dobra opcija, jer imamo obaveze prema NATO-u.