Latvijska vojska dobila je ovih dana dva školska aviona domaće proizvodnje tipa Tarragon, na kojima će se obučavati budući piloti helikoptera UH-60M, a koji u tu baltičku državu trebaju stići iz SAD-a do kraja ove godine. Riječ je o potpuno latvijskom proizvodu koji dizajnira i izrađuje tamošnja tvrtka SIA Pelegrin, a tportal doznaje njegove karakteristike
Latvijsko ratno zrakoplovstvo broji tek 251 pripadnika te u svojem sastavu ima samo tri laka transportna i višenamjenska aviona tipa An-2, a koje su kao improvizirane bombardere koristile naše zračne snage u nastajanju za vrijeme Domovinskog rata. Latvija je sve donedavno imala dva helikoptera tipa Mi-17, no oni su donirani Ukrajini za potrebe obrane od ruske agresije.
Budući da najozbiljnije shvaća ruske prijetnje u baltičkom okruženju, Riga je još 2018. s Washingtonom usuglasila isporuku dva višenamjenska helikoptera UH-60M Black Hawk, kakve je nedavno nabavila i Hrvatska. Tri godine kasnije Latvija je dogovorila s lokalnim proizvođačem nabavu dva ultralaka aviona tipa Tarragon, na kojima će se uvježbavati budući piloti 'crnih jastrebova' koji tek trebaju stići.
Dva Tarragona, nazvana po biljci estragon ili zmijskoj travi koja se koristi u pučkoj medicini, bit će stacionirana u zračnoj bazi u gradu Ādaži, a radi se o dvosjednim turboelisnim niskokrilcima sa stajnim trapom u obliku tricikla koji se može uvlačiti.
Ultralaki avion dugačak je 7,5 metara, ima raspon krila od 7,9 metara, a repni stabilizator doseže visinu od 2,5 metara. Pokreću ga Rotaxovi motori 915iS od 135 konjskih snaga koji omogućuju maksimalnu brzinu od 370 kilometara na sat i plafon leta do 3,5 kilometara, a maksimalni domet iznosi mu oko 1300 kilometara.
Za izradu ovog školskog aviona korištena su prilagođena karbonska vlakna i spojevi aluminij-drvo osiguravajući otpornost na sve moguće meteorološke utjecaje i mehanička oštećenja, a usto ga karakterizira nevjerojatna dugovječnost. Osim toga, prema objavljenim specifikacijama, Tarragon može izdržati od +4 do -2 G, odnosno gravitacijske sile pri maksimalnoj težini polijetanja.
Konstruktori iz tvrtke Pelegrin ističu da je zrakoplov ekonomičan u radu i održavanju te da može poletjeti sa staze dužine tek 150 metara. Dodaju i da je Tarragon dizajniran u skladu s pravilima FAI-ja, upravnog tijela za zračne sportove koje ujedno definira pravila za svemirske letove.
Inače, rad na Tarragonu započela je talijanska tvrtka Millenium Aircraft, koja je u međuvremenu bankrotirala, pa je dizajn preuzeo latvijski Pelegrin te je za dovršetak aviona kao savjetnika angažirao također talijanskog proizvođača CFM Air.