TARRAGON

Latvijci nabavili avion domaće proizvodnje na kojem će se uvježbavati budući piloti, evo što znamo o 'zmijskoj travi'

12.12.2022 u 17:17

Bionic
Reading

Latvijska vojska dobila je ovih dana dva školska aviona domaće proizvodnje tipa Tarragon, na kojima će se obučavati budući piloti helikoptera UH-60M, a koji u tu baltičku državu trebaju stići iz SAD-a do kraja ove godine. Riječ je o potpuno latvijskom proizvodu koji dizajnira i izrađuje tamošnja tvrtka SIA Pelegrin, a tportal doznaje njegove karakteristike

Latvijsko ratno zrakoplovstvo broji tek 251 pripadnika te u svojem sastavu ima samo tri laka transportna i višenamjenska aviona tipa An-2, a koje su kao improvizirane bombardere koristile naše zračne snage u nastajanju za vrijeme Domovinskog rata. Latvija je sve donedavno imala dva helikoptera tipa Mi-17, no oni su donirani Ukrajini za potrebe obrane od ruske agresije.

Budući da najozbiljnije shvaća ruske prijetnje u baltičkom okruženju, Riga je još 2018. s Washingtonom usuglasila isporuku dva višenamjenska helikoptera UH-60M Black Hawk, kakve je nedavno nabavila i Hrvatska. Tri godine kasnije Latvija je dogovorila s lokalnim proizvođačem nabavu dva ultralaka aviona tipa Tarragon, na kojima će se uvježbavati budući piloti 'crnih jastrebova' koji tek trebaju stići.

Latvijsko ratno zrakoplovstvo je nabavilo dva primjerka Tarragona
  • Na Tarragonu će se uvježbavati budući piloti helikoptera
  • Primopredaja novih aviona za latvijsko ratno zrakoplovstvo
  • Plafon leta iznosi 3,5 kilometara
  • Tarragon pokreću austrijski motori Rotax
Latvijski avion Tarragon Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Ministarstvo obrane Latvije

Dva Tarragona, nazvana po biljci estragon ili zmijskoj travi koja se koristi u pučkoj medicini, bit će stacionirana u zračnoj bazi u gradu Ādaži, a radi se o dvosjednim turboelisnim niskokrilcima sa stajnim trapom u obliku tricikla koji se može uvlačiti.

Izvor: Društvene mreže / Autor: FlyEurope .TV

Ultralaki avion dugačak je 7,5 metara, ima raspon krila od 7,9 metara, a repni stabilizator doseže visinu od 2,5 metara. Pokreću ga Rotaxovi motori 915iS od 135 konjskih snaga koji omogućuju maksimalnu brzinu od 370 kilometara na sat i plafon leta do 3,5 kilometara, a maksimalni domet iznosi mu oko 1300 kilometara.

Za izradu ovog školskog aviona korištena su prilagođena karbonska vlakna i spojevi aluminij-drvo osiguravajući otpornost na sve moguće meteorološke utjecaje i mehanička oštećenja, a usto ga karakterizira nevjerojatna dugovječnost. Osim toga, prema objavljenim specifikacijama, Tarragon može izdržati od +4 do -2 G, odnosno gravitacijske sile pri maksimalnoj težini polijetanja.

Konstruktori iz tvrtke Pelegrin ističu da je zrakoplov ekonomičan u radu i održavanju te da može poletjeti sa staze dužine tek 150 metara. Dodaju i da je Tarragon dizajniran u skladu s pravilima FAI-ja, upravnog tijela za zračne sportove koje ujedno definira pravila za svemirske letove.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Mad und der Leutnant und der Leutnant

Inače, rad na Tarragonu započela je talijanska tvrtka Millenium Aircraft, koja je u međuvremenu bankrotirala, pa je dizajn preuzeo latvijski Pelegrin te je za dovršetak aviona kao savjetnika angažirao također talijanskog proizvođača CFM Air.