Hrvatski turizam u ovoj je godini unatoč brojnim izazovima zabilježio još jednu uspješnu godinu s porastom fizičkih pokazatelja i prihoda koji bi mogli premašiti 7 milijardi eura, dobio je i dugo očekivanu, prvi put u povijesti Strategiju razvoja do 2020. te međustopu PDV-a od 10 posto za ugostiteljstvo i turizam, što se povećava na 13 posto u idućoj godini u kojoj se uz investicije i provedbu Strategije očekuje daljnje povećanje turističkog prometa i prihoda za nekoliko postotnih poena, ističe ministar turizma Darko Lorencin
Osvrćući se na turističku 2013., koja je i prva godina njegova mandata, ministar Lorencin naglašava i važnost ulaska Hrvatske u EU 1. srpnja čime se u samoj špici turističke sezone našla pred očima milijuna gledatelja i zasigurno postala još atraktivnija destinacija za odmore, poslovne skupove, izlete, ali i za ulagače.
Dio toga se pokazao i u rezultatima fizičkog turističkog prometa ove godine koje Lorencin ocjenjuje vrlo dobrim, tim više što su takvi bili i u glavnom, ljetnom dijelu sezone te u pred i posezoni, posebno u rujnu koji sve više postaje dio glavne sezone, ali i u listopadu te studenom pa je prvih jedanaest mjeseci završilo s porastom turističkih dolazaka i noćenja između 4 i 5 posto u odnosu na prošlu godinu.
Dobre fizičke rezultate slijedili su i dobri prihodi od turističkih djelatnosti, koji su prema Poreznoj upravi ove godine porasli za dvoznamenkasti postotak, a iako se još čekaju financijski rezultati za cijelu godinu prema HNB-u ministar vjeruje da će hrvatski turizam nakon dužeg vremena ipak premašiti brojku od 7 milijardi eura prihoda od turizma.
Jednom od najvažnijih stvari za daljnji razvoj turizma u Hrvatskoj smatra ovogodišnje usvajanje Strategije razvoja hrvatskog turizma do 2020. slijedom čega od travnja ove godine Ministarstvo turizma u suradnji s partnerima iz javnog, privatnog i civilnog sektora intenzivno radi na njezinoj implementaciji i pripremi akcijskih planova pomoću kojih se Hrvatska mapira kroz strateške projekte.
Ti će projekti generirati budući razvoj kroz posebne oblike turizma, malo i srednje poduzetništvo te jačanje ljudskih potencijala, a moći će se financirati iz EU fondova, ističe Lorencin napominjući da dovršetak akcijskih planova očekuje u prvoj polovici iduće godine.
I sve druge aktivnosti koje će iduće i daljnih godina provoditi Ministarstvo te Hrvatska turistička zajednica, čiji je Lorencin predsjednik po funkciji ministra, bit će na tragu Strategiji i njenog glavnog cilja da do 2020. Hrvatska postane jedna od 20 turistički najkonkurentnijih zemalja svijeta.
Ono na čemu se već počelo raditi ove godine, a nastavit će se i u idućoj godini je reorganizacije sustava turističkih zajednica koje bi kroz predstojeće izmjene i dopune Zakona o turističkim zajednicama trebale prerasti u regionalne turističke zajednice i destinacijske menadžment organizacije te se udružiti u klastere i zajedno s destinacijskim menadžment kompanijama specijaliziranim za razvoj posebnih turističkih proizvoda na pojedinim destinacijama brinuti o razvoju proizvoda i upravljanju destinacijama.
Osim tog zakona Lorencin za iduću godinu najavljuje i izmjene zakona o ugostiteljskoj djelatnosti te o pružanju usluga u turizmu, čime će se u skladu sa ostalim zakonima omogućiti liberalizacija bavljenja ugostiteljskom i turističkom djelatnošću. Do početka iduće godine trebao bi biti dovršen i strateški marketing plan koji treba odgovoriti na kojim tržištima i kako promovirati Hrvatsku te kakav će dugoročno vizualni identitet imati hrvatski turizma i s kojim će se sloganom promovirati
Ministarstvo će nastojati i omogućavati razvoj turizma te podizanje njegove konkurentnosti putem bespovratnih programa potpora, a prvi put je ove godine raspisan i Fond za razvoj turizma u sklopu čega će izabrati projekte za razvoj turističke infrastrukture i očuvanje turističke resursne osnove.
To će se nastaviti i u idućoj godini koja bi prema Lorencinovim očekivanjima trebala donijeti i nastavak povećanja turističkog prometa i prihoda, kao i projekte za koje će se tražiti financiranje iz EU fondova, a koji ishodište imaju u Strategiji razvoja turizma.
Lorencin zaključno poručuje da je za uspjeh turizma i realizaciju svih ciljeva osnova sinergija između javnog i privatnog turističkog, ali i drugih sektora.