Na pomolu je pravi mali trgovinski rat Srbije i Makedonije oko bombona Negro, ex-yu brenda poznatog po nezaboravnom sloganu 'Odžačar grla'. Konditorska kompanija Pionir iz Subotice, vlasnik brenda Negro, upozorila je da su se na tržištu pojavili plagijati nekoliko njezinih konditorskih proizvoda, čiji je proizvođač makedonska kompanija Evropa
Uz Negro, Pionir je u trgovinama uočio i plagijate svojih bombona Medeno srce i Mignon kocke. Nakon prijave tržišna inspekcija je ekspresno donijela tri rješenja kojim su usvojeni zahtjevi za poduzimanje mjera zaštite registriranih žigova, uključujući mjeru privremenog oduzimanja i zadržavanja proizvoda s krivotvorenim žigom.
Inspektori su izašli na teren i oduzeli krivotvorene slatkiše od svih sudionika na tržištu kod kojih se našla falsificirana roba, prvenstveno do uvoznika. U nekoliko dana zaplijenjeno je oko 15.000 komada proizvoda.
Inspekcija je utvrdila da je proizvođač plagijata bombona Negro tvrtka Evropa iz Skoplja, uvoznik za Srbiju je tvrtka Inter-Gorex iz Užica, a distributer Makedo Evropa iz Niša.
Proizvođač plagijata Medeno srce je Vincinni (preko svoje makedonske firme Makprogres Vinica), a uvoznik za Srbiju je tvrtka Kozmetik plus iz Niša, dok je proizvođač plagijata Mignon kocke kompanija Nelly iz Loznice.
Iz makedonske konditorske tvrtke Evropa brzo su reagirali odbacujući optužbe za plagijat bombona Negro.
Iz kompanije s tradicijom dugom 132 godine ističu da je u ovom slučaju prekršena i dobra poslovna praksa jer, prema tim principima, kompanija koja tvrdi da je njen proizvod falsificirala neka druga kompanija treba poslati pismenu obavijest i tražiti da se roba povuče s tržišta. Odvjetnik kompanije Pionir kaže da je takva obavijest dostavljena Evropi, a menadžment makedonske kompanije tvrdi da takva informacija nije stigla na njihovu adresu.
Iz makedonske kompanije upozoravaju da je inspekcijska služba postupila na zahtjev Pionira, a da pritom nije razmotrila suštinu, poslije čega je zapljena robe izvršena po slobodnoj procjeni.
'U okviru industrije falsifikat se definira kao produkcija kopije ili stvaranje imitacije, ali u ovom slučaju o tome ne može biti riječi. Bonbon noar, proizvod zaplijenjen u Srbiji, legalno je na policama prodavaonica, sa zaštitnim znakom, logom Evrope, u karakterističnoj ambalaži i imenom koje nema dodirnu točku s onim na proizvodu Pionira', stoji u priopćenju.
Makedonska strana ističe da je sadržaj bombona nepromijenjen i da se proizvodi više od 50 godina, a prvi put je evidentiran u katalogu Evrope 1982. godine.
'Sastav Bonbon noara i Negra je različit. Sličnost je u tome što su oba baziranа na sastojku lakric, ali postotak masnog punjenja, filanja i izgled samog bombona uopće nisu isti', objašnjavaju.
Dodaju da lakric u svijetu bombona koristi nekoliko stotina proizvođača i većinom su njihove ambalaže bazirane na crnoj, bijeloj i crvenoj boji, koje se povezuju s imidžom ovog sastojka. Prakticiraju ga i globalni brendovi kao što je Haribo.