UDRUGA AUTOBUSNIH PRIJEVOZNIKA

Predstavnik vozača o strašnoj nesreći i uvjetima rada vozača: 'Digitalni tahograf ne može prevariti dok analogni ipak može'

27.07.2021 u 09:43

Bionic
Reading

Josip Mičević Marušić iz Udruge Hrvatskih autobusnih prijevoznika osvrnuo se jutros na prometnu nesreću u kojoj je na autocesti A3 poginulo 10 kosovskih državljana. Ustvrdio je da je to bila strašna nezgoda te izrazio sućut obiteljima poginulih i poželio ozlijeđenima brz oporavak. Ujedno, pohvalio je hrvatske službe. 'To je strašna stvar, ali reakcija je bila odlična', rekao je za N1

Josip Mičević Marušić napomenuo je da dvojica vozača nisu dovoljna za put od 1830 kilometara.

'Je li ti bilo trećeg vozača u Njemačkoj? Koristi li se tu treći ili čak četvrti vozač od Srbije do Prištine? To tek treba vidjeti', kazao je Mičević Marušić za N1, objašnjavajući da vozači smiju voziti devet sati dnevno, a 11 sati trebaju se odmarati.

'Vozač mora imati 4,5 sati vožnje, 45 minuta pauze i 4,5 sati vožnje. Tih devet sati može se u iznimnim slučajevima rastegnuti do 10 i onda koristiti 10 sati odmora, sve je to mjerljivo tahografom', objašnjava.

Ističe i kako se digitalni tahograf ne može prevariti dok analogni ipak može. Odnosno, može ga se izbaciti iz vozila. 'To je onda jedan od najtežih prekršaja, koji ja u svojoj praksi već dugo nisam vidio. Ne mogu zaključiti kakav je bio u ovom busu. Koliko je taj autobus star, mora li imati digitalni ili analogni tahogram – to se ne može reći na osnovi ovih prvih informacija', kaže.

Tahografe kontroliraju policija, carina i inspekcija cestovnog prometa.

'To je vrlo često. Skoro svakodnevno. U posljednjih desetak godina barem tri ili četiri puta tjedno kod jednog prijevoznika. Govorimo o području Hrvatske, ali i EU-a, jer tih kontrola imate i kada izađete iz Hrvatske.'

  • +7
Vili Beroš i Damir Trut na mjestu nesreće Izvor: Pixsell / Autor: Ivica Galovic/PIXSELL

Rekao je i kako je jako teško govoriti o uzrocima ove nesreće.

'Posljedice smo vidjeli, a o uzrocima ćemo tek vjerojatno biti obaviješteni nakon što policija obavi posao jer se to jednostavno može zaključiti iz tahografskog listića. Čak i da je bio listić, ako je bačen, to je još jači dokaz krivnje. U svakom slučaju, vozači su prvi pozvani da paze i na sigurnost putnika i prometa. Vozač je taj koji upravlja vozilom, koji gleda na cestu i pazi na promet.'

'Vozač je odgovoran kao i poslodavac'

Dodao je i kako je problem to što u Hrvatskoj nema dovoljno vozača.

'Ima dosta ljudi iz Srbije, Bosne. Ima puno stranaca jer ono što je našima u Njemačkoj, njima je to kod nas u Hrvatskoj. Ima ih dosta iz ovih bližih krajeva. Čovjek iz Bihaća radi oko Plitvica, recimo. Taj čovjek spava kod kuće, a radi u Hrvatskoj', objašnjava.

O plaćama kaže da vozači koji voze duge linije dobivaju i do 2000 eura, ali ne i oni koji voze domaće linije. Dodaje i kako ljudi i dalje za ovako duge dionice biraju busove, a ne zrakoplove, prvenstveno zbog straha od letenja, ali i zbog cijene autobusne karte, i dalje značajnije jeftinije od avionske karte.

'Nijedna relacija nije pretjerana ako je popunjena dovoljnim brojem vozača i ako je cijena karte dovoljna da sve ispadne u skladu s propisima', rekao je.

O tome tko je u ovom slučaju odgovoran, kaže:

'Osobno smatram da je svatko osobno odgovoran za onu stvar koju je preuzeo. Ako smatraš da ne možeš, nemoj voziti. I po propisima i po praksi vozilo u cestovnom prometu je opasna stvar i to bi svi koji žele biti vozači trebali znati. Ovaj čovjek je sigurno odgovoran kao i poslodavac.'