Predsjednik IDS-a Boris Miletić Trgovački ustvrdio je u razgovoru za Večernji list da su sudovi u Rijeci i Pazinu shvatili važnost brodogradnje za Hrvatsku i dali joj još jednu šansu, ocijenivši žalosnim da Vlada nije krenula istim putem
"Trgovački sud u Rijeci i Trgovački sud u Pazinu razumjeli su važnost brodogradnje za Hrvatsku i brodogradnji u Rijeci dali još jednu šansu. Žalosno je da Vlada nije krenula istim putem. Brodogradnja ie zadnja velika industrijska gospodarska grana u Hrvatsko] koja zapošljava velik broj radnika. Ne može se cijela ekonomija države oslanjati samo na turizam. Treba nam industrijska proizvodnja", ocijenio je Miletić u razgovoru za Večernji list objavljenom u broju od subote.
Na pitanje da prokomentira Vladinu odluku da neće restrukturirati Uljanik te da još traži model za tvrtku Miletić je rekao da zavlačenje javnosti i izbjegavanje odgovora u ovakvoj situaciji pokazuje o kakvoj je Vladi riječ. Kazao je da je američkoj administraciji za kompletno rješenje problema u autoindustriji, s osam milijuna zaposlenih, trebalo devet mjeseci.
"Istra je jedina regija koja se svih ovih godina uspjela othrvati pogubnom utjecaju HDZ-a i guranje Uljanika u stečaj doživljavam kao HDZ-ov pokušaj ekonomske destabilizaciie Istre", ustvrdio je Miletić.
Na pitanje je je li trebalo doći do uhićenja čelnih ljudi Uljanik Grupe Miletić je kazao da je važno utvrditi odgovornost svih i doznati kako je Uljanik doveden do ponora.
"Ne znam detalje istrage. Međutim, ne smijemo zaboraviti da se Uljanik nalazi u ovakvoj situaciji iz dva razloga. Prvi su aktivnosti uprave Uljanika i 3. maja. a drugi što je država kao najveći suvlasnik Uljanik Grupe godinama pokazivala apsolutnu nebrigu za brodograđevnu industriju. Nisu kontrolirali jamstva i nisu uopće nadgledali poslovanje brodogradilišta. Država je imala i još uvijek ima sve mehanizme za nadziranje poslovanja. Ima čvrstu polugu upravljanja na temelju vlasničke strukture, a od svega toga nije činila ništa", kazao je Miletić.
Dodao je i da je uz to Vlada ignorirala sva upozorenja koja su dolazila još prije punih 17 mjeseci te je "brodogradilište konačno gurnula preko ruba".
Kazao je i da je utjecaj IDS-a na poslovanje Uljanika bio i ostao ravan nuli. Udio jedinica lokalne samouprave u poslovanju Uljanika je 0,7 posto, a udio države 25 posto.
"Za održivu brodogradnju ne treba otkrivati toplu vodu. Ugledajmo se na uspješne primjere i naučimo nešto od njih. Jedan takav, u Monfalconeu u Italiji, nalazi se manje od 150 km od Pule. Riječ je o vrlo konkurentnom brodogradilištu koje se opredijelilo za izgradnju visoko sofisticiranih brodova, a iza njega stoji tvrtka koja je u većinskom vlasništvu talijanske države. Njihov primjer pokazuje da brodogradnja može biti profitabilna, pod uvjetom da imate sposoban menadžment i podršku uz aktivan nadzor države. A to hrvatska brodogradilišta nemaju", poručio je Miletić.