Informacijske i digitalne kompetencije (IDK), koje se od prvog do osmog razreda uvode kao obavezan predmet, predavat će se 35 sati godišnje u dvosatu. Dosadašnja nastava informatike imala je 70 sati, odnosno dva sata tjedno. Ovaj podatak izazvao je buru u javnom savjetovanju
Ministarstvo znanosti i obrazovanja pustilo je u javno savjetovanje četiri eksperimentalna kurikuluma za predmete koji bi se od jeseni trebali naći u eksperimentalnoj cjelodnevnoj školi. Riječ je o predmetima Informacijske i digitalne kompetencije (IDK), koji se od prvog do osmog razreda uvodi kao obavezan predmet, Prirodoslovlje, koje će djeca slušati do šestog razreda, Društvo i zajednica te Praktične vještine, koje će se učiti do četvrtog razreda.
Podsjetimo, dosadašnja Priroda i društvo u nižim razredima razdvojila se na dva predmeta - Društvo i zajednica te Prirodoslovlje. Za sve predmete, osim za Prirodoslovlje, planirana je satnica od 35 sati godišnje, odnosno jedan sat tjedno. Prirodoslovlje će tako imati 70 sati godišnje. Sasvim očekivano, kao i kada je resorni ministar Radovan Fuchs prije tri mjeseca najavio promjene, najveće negodovanje, sudeći po dosad objavljenim komentarima, izazvala je satnica za IDK. Prema kurikulumu, nastava IDK odvijat će se u 35 sati godišnje i izvoditi u blok satu.
U svim komentarima jedinstven je stav da je 35 sati godišnje daleko premalo te da je nužno da to bude minimalno 70 sati, odnosno dva sata tjedno. U komentarima se navodi i da je nastava informatike do sada imala 70 sati, kao i to da će se uvođenjem IDK ona zapravo prepoloviti.
'Nastava se izvodi u dvosatu zbog specifičnosti rada s digitalnim tehnologijama. Svaka dva tjedna po dva sata? Kako će se to izvoditi? Dok ponovimo ono od prošlog puta, da bismo mogli nastaviti dalje, već ćemo biti u zaostatku s vremenom predviđenim za usvajanje novih ishoda. Prevelik je to razmak i gubi se kontinuitet. Satnica treba imati 70 sati godišnje i onda biti u dvosatima svakog tjedna', smatra jedna od komentatorica u javnom savjetovanju.
U nedavnom razgovoru za Hinu Fuchs je kazao da su do sada u osnovnoj školi bila četiri obavezna sata informatike te da će ih sada biti obaveznih osam u sklopu modernijeg predmeta Informacijske i digitalne kompetencije.
'Osam sati je duplo više od četiri sata. Nadalje, sada postoji 12 izbornih sati, koje pohađa manji ili veći dio učenika, što ovisi od škole do škole, pa čak i od regije do regije. To se neće promijeniti', rekao je Fuchs prije nešto manje od mjesec dana, dodavši da u cjelodnevnoj školi može postojati onoliko sati izborne informatike koliko za to postoji interes učenika.
Međutim u kurikulumu, kako smo već naveli, stoji da će IDK imati 35 sati godišnje i da će se izvoditi u dvosatu. Kako je broj sati neparan, jedan će ipak morati biti običan sat.
'Ako je stjecanje digitalnih kompetencija jedan od najvažnijih odgojno-obrazovnih prioriteta u cilju pripreme učenika današnjice za život i tržište rada budućnosti, kako mu može biti smanjena satnica s dva sata tjedno na jedan? Time se predmet IDK svrstava među predmete s najmanjom satnicom (jedan sat tjedno). Satnica predmeta Informatika bila je 70 sati, a predmeta Informacijske i digitalne kompetencije 35 sati. Kako time pokazujete da je jedan od najvažnijih', upitao je Ministarstvo jedan od komentatora u javnom savjetovanju.
Kurikulumi se nalaze u javnom savjetovanju do 23.svibnja.