Operateri pred podatkovnim tsunamijem
U odnosu na 2010. godinu, podatkovni promet će se do 2015. povećati frapantnih 2600 posto.
I dok se ukupni prihodi telekoma već nekoliko godina smanjuju što zbog gospodarske krize što zbog velike konkurencije na tržištu, sami korisnici pred telekome postavljaju nove izazove i to prije svega u segmentu podatkovnog prometa. On neizdrživo raste, bez ikakve mogućnosti zaustavljanja što pokazuje i istraživanje Nokia Siemens Networks da iako danas u prosjeku svaki korisnik dnevno skine 15 MB podataka dnevno, za samo sedam godina skidat će čak 1GB podataka svakog dana.
Podaci govore da će do 2015. godine udio video sadržaja u ukupnom mobilnom podatkovnom prometu iznositi čak 64,4 posto, a slijedit će ga mobilno surfanje na koje će otpadati 21,1 posto od ukupne količine prenesenih podataka. Da se mobilni širokopojasni pristup posljednjih godina razvija eksponencijalnom brzinom govori i podatak kako je ukupan mjesečni promet mobilnim mrežama u 2010. godini iznosio 237 petabajta a već 2015. će iznositi 6254 petabajta ili čak 2600 posto više nego pet godina ranije.
Rast, rast i samo rast
Zbog toga strateške odluke nikad nisu bile teže, jer dolazak LTE (Long Term Evolution) odnosno četvrte generacije mobilne telefonije donosi u svojoj srži upravo podatkovni promet što od telekoma zahtijeva nova i prilično visoka ulaganja. I rast, rast i samo rast podatkovnog prometa.
Mobilna telekomunikacija industrija danas je suočena sa 'savršenom olujom', koja brzo ju može pomesti, ali i omogućiti da iskoči izvan okvira svojom inovativnošću i kvalitetom mnogo prije i mnogo učinkovitije nego inače. Neće se na mrežu samo spajati pametni telefoni, već i mnogobrojni uređaji. Rast broja korisnika mobilne telefonije i preuzimanje pametnih telefona i tableta primat su u ovom obliku komunikacije, podatkovne mreže u budućnosti dodatno će 'opterećivat' najrazličitije usluga u oblaku, mobilno igranje, videotelefonija i tisuće novih stvari-korisnika interneta hladnjaka, konzoli, automobila, autobusnih postaja, mjernih uređaja.
Mobilni širokopojasni pristup danas od telekoma zahtijeva da se ponovno snažno okrenu inovativnosti kako u izgradnji novih mreža, tako i kod stvaranja novih usluga i ta dinamika snažno potiskuje strah koji se može osjetiti jer tržište je zaista u ovome trenutku prilično nepredvidljivo. Analitičari smatraju da se trendovi unutar kompanija mijenjaju, te da je primjerice Apple uspio svoje zaposlenike uvjeriti da se bore za jedan mnogo viši cilj, a ne samo za obavljanje, odnosno odrađivanje svakodnevnog posla. Ideja je zapravo potaknuti inovativnost i propitivanje svakodnevnih odluka i time se potiče sve zaposlenike da sudjeluju u odlukama, čak i bez obzira koliko korporacije same po sebi bile krute.
Samo-adaptivne mreže
Da bi se odgovorilo na ove nove telekomunikacijske izazove operateri moraju prihvatiti činjenicu da se poslovni modeli mijenjaju i da na scenu dolaze tzv. 'samo-adaptivne mreže' odnosno kako se ovaj koncept naziva u okrilju Nokia Siemens Networksa - Liquid networks. Kako objašnjavaju stručnjaci NSN-a Liquid networks predstavlja potpuno novi inovativan način upravljanja telekomunikacijskom infrastrukturom, dijeljenje i korištenje resursa prema potrebi korisnika na terenu bez ugrožavanja ključnog dijela funkcioniranja sustava.
Budući da NSN-ova infrastruktura svakog dana opslužuju više od 3 milijarde ljudi korisnika mobilne telefonije, ako itko, NSN poznajte i prati razvoj njihovih komunikacijskih navika i s njima direktno povezanih opterećenja mrežnih resursa operatera.
Naime, Nokia Siemens Networks poznavajući te činjenice svojim rješenjima omogućuje smanjenje opterećenja mreže, povećanje brzine prijenosa podataka, ali možda i što je najzanimljivije - zbog smanjenja opterećenja mreže – produljuje se autonomija rada baterija mobilnih telefona. I to samo zato jer mobitel ne mora maksimalnom snagom 'paliti' mrežu da dostigne funkcionalnosti za aplikacije i prijenos podataka koje korisnik treba i očekuje.
'Dopustite inovacije i ideje, nemojte ih osuđivati ako možda na prvi pogled nisu idealne, ali od stotinu ideja dovoljno ih je samo nekoliko da uspiju i donesu konkurentsku prednost bilo smanjenjem troškova bilo povećanjem prihoda i profitabilnosti', kažu u NSN-u.