HAJDAŠ DONČIĆ

'Monetiziramo autoceste za dobro budućih generacija'

09.10.2014 u 20:31

Bionic
Reading

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić poručio je večeras kako Vlada planiranom monetizacijom autocesta želi za buduće generacije zatvoriti stalno rastući dug autocesta, odnosno po prvi put u hrvatskoj povijesti smanjiti javni dug.

'Ako sada imamo dug koji je 33 milijarde kuna i ako taj dug raste, raste i raste, ako trebamo vratiti ne samo 60 milijardi kuna za nekih X godina, nego tu moramo i uračunati trošak održavanja i onih 20 lipa koje u ovom trenutku više ne dajemo budućem koncesionaru, mi dolazimo skoro do 90 milijardi kuna. S jedne strane imamo priču ajmo zatvoriti dug sada koji je 30 milijardi ili ostaviti budućim generacijama da to bude 90 milijardi', izjavio je ministar Siniša Hajdaš Dončić za RTL Danas.

Ponovio je kako autoceste, koje su i sada dijelom u koncesiji, ostaju u hrvatskom vlasništvu. 'Mi samo mijenjamo koncesionara jer smatramo da privatni koncesionar može dati dovoljno novca da zatvorimo nepovoljne kredite HAC-a i ARZ-a, a time može donijeti neku dodanu vrijednost hrvatskom gospodarstvu. Dakle, odluka je vrlo jednostavna - želimo li se i dalje nepovoljnije zaduživati ili želimo po prvi put u hrvatskoj povijesti smanjiti javni dug', poručio je.

Ministar je rekao kako ne strahuje od aktualne inicijative za raspisivanje referenduma o monetizaciji, s obzirom da građani imaju pravo na referendumu reći svoje odluke i razmišljanja.

Upitan ostaje li pri svojoj najavi da će, ne uspije li monetizacija autocesta, podnijeti ostavku, odgovorio je kako je govorio o situaciji ako Vlada odbije ponudu potencijalnog koncesionara, a on osobno smatra da je ponuda dobra. U tom će slučaju, tvrdi, dati premijeru mandat na raspolaganje.


'Ne mogu garantirati da nešto tijekom procesa samih koncesija neće poći po zlu. Živimo u turbulentnom vremenu, u turbulentnom društvu, svašta se može dogoditi. U slučaju ako je ponuda dobra i ako je procijenimo zadovoljavajućom, osobito zbog naše obveze, a članstvo u EU obvezuje jer smo kroz partnerski sporazum naveli da je zapravo koncesija hrvatskih autocesta jedna od mjera za smanjenje javnog duga, onda možemo razmatrati i neke druge okolnosti u budućnosti', dodao je.

Na pitanje kako tumači svoju prošlogodišnju neostvarenu najavu da će privatizacija Croatia Airlinesa biti gotova za osam do deset mjeseci, ministar je odgovorio kako Vlada ne kani rasprodavati nacionalnu imovinu ispod cijene. 'Ukoliko nismo zadovoljni ponudom, mi ne srljamo grlom u jagode', istaknuo je.

Ustvrdio je kako Croatia Airlines već drugu godinu dobro provodi plan restrukturiranja, smanjen je broj zaposlenih s 1.100 na 950, financijski rezultati su pozitivni, pa stoga očekuje da bi interes za privatizaciju te aviokompanije mogao biti veći nego do sada.

'Pitanje je da li sadašnja Croatia Airlines s brojem zrakoplova, s osobljem koje je vrhunski istrenirano može biti dovoljno atraktivna da privuče jednog dobrog partnera za dokapitalizaciju i samim time proširi mrežu te donese neku dodanu vrijednost hrvatskom gospodarstvu', rekao je Hajdaš Dončić.