Inovacije NSN-a omogućuju operaterima da upravljaju vlastitim mrežnim resursima, korisnicima osiguraju najvišu razinu usluge, te pri tom zadrže ili povećaju profitabilnost
Mobilni telekom operateri nalaze se pred velikim izazovom, prilagoditi se ili izgubiti konkurentsku bitku u kojoj su na prvom mjestu korisnici koji traže bolju i kvalitetniju uslugu. Za održanje profitnih marži danas je podatak ključ, a zadovoljni korisnik u središtu.
Korisnici će uz to biti sve manje lojalni, mijenjat će mrežu ne toliko više zbog cijene koliko zbog kvalitete usluge. Prema posljednjem istraživanjima Nokia Siemens Networksa promjeni mreže bit će skloniji upravo korisnici veće platežne moći koji će intenzivnije koristiti mobilne usluge.
Pritom se prihodi od tradicionalnih zlatnih koka kao što je glasovna komunikacija i SMS, nezaustavljivo se smanjuju, no mobilni broadband ima potencijala da kompenzira za prihodovni pad. Promišljenom reakcijom koja podrazumijeva partnerstva s pružateljima OTT usluga (over the top), kreiranje vlastitih usluga i sadržaja te čvrstu kontrolu nad podatkovnim uslugama – operateri će zaštiti svoje buduće prihode.
Tehnološka rješenja OTT TV revolucioniriziraju distribuciju medijskog sadržaja koristeći tehnologije koje se temelje na internetu kako bi se postiglo istinsko IPTV korisničko iskustvo. OTT TV je kratica za over- the-top (OTT) isporuku HD video uradaka putem postojećih mreža s iznimno visokom kompresijom te iznimne kvalitete, što je nešto bez čega nema napretka u distribuciji medijskog sadržaja.
Zadovoljstvo korisnika
Osim OTT-a, postojeće poslovne modele mijenjaju i internetska telefonija i društvene mreže na kojim se dijele najrazličitiji sadržaji - slike i video zapisi, telefonira i virtualno živi. Video sadržaji odnosno njihova konzumacija putem mobilnih uređaja ključni su generator mobilnog podatkovnog prometa.
U prilog tomu govori YouTube na kojem se broj posjeta s mobilnih uređaja učetverostručio u posljednjih 18 mjeseci. Mobilni uređaji poput smartphonea i tableta postati primarni ekran na kojem korisnici gledaju video sadržaje. S time se slažu i analitičari koji predviđaju da će reprodukcija video datoteka do 2016. zauzimati čak 70 posto ukupnog podatkovnog prometa mobilnim mrežama.
Izazovi, samo izazovi i jedino nova generacija mobilnih mreža LTE (Long Term Evolution) može tom izazovu udovoljiti. Međutim, na brzim mrežama telekom operateri neće moći skriti probleme na mreži, bit će oni jasno i glasno vidljivi jer smanjenje brzine, trzanje slike itekako će biti vidljivo. Morat će zadovoljiti korisnike koji traže brzu, pouzdanu i kvalitetnu mrežu i tu uskače upravljanje zadovoljstvom korisnika koje je još jedna nova velika stvar za telekom operatere.
Nokia Siemens Networks ima rješenje za te nove izazove, jer već se nekoliko godina razvijaju sustavi koji će u budućnosti biti ključni za uspjeh. Pritom će ulaganja u CEM (Costumer experience management) značajno rasti, te će se koristiti najrazličitije business intelligence analitičke metode.
Lakše shvaćanje korisničkih poteškoća i mnogo jednostavnije i kvalitetnije upravljanje korisničkim iskustvom i njegovim poboljšanje preduvjet su uspjeha, a time i povrat ulaganja (ROI) u CEM postaje itekako mjerljiva kategorija.