POZIV AMERIČKIM TURISTIMA

MSNBC: Ispeglajte lice i okupajte se u Hrvatskoj

10.09.2009 u 12:30

Bionic
Reading

Američka medijska kuća MSNBC prenosi Reutersovu reportažu o zdravstvenom turizmu u Hrvatskoj, u kojoj se ocjenjuje da ovdašnje zdravstvene usluge konkuriraju svjetskima te se ovoj lukrativnoj grani turizma predviđa svijetla budućnost. Reportažu prenosimo u cijelosti

RIJEKA - Maria Giudita Coffen nema ništa protiv toga da odvozi trosatnu dionicu cestom kako bi u pola cijene popravila zube u Hrvatskoj. 'Ovdje sam prvi put, ali čula sam od mnogih prijatelja da je stvarno dobro i 40 posto jeftinije nego u Italiji', rekla je sjedeći u modernoj, svijetloj čekaonici DentVitalisa, jedne od vodećih stomatoloških ordinacija u Rijeci.

Daleko ispod mogućnosti

'TreatmentAbroad' tvrdi da Hrvatska ima veliki potencijal. 'Zdravstveniturizam u Hrvatskoj raste i povratne infomacije su veoma pozitivne',priopćila je ta britanska agencija Reutersu. No pred Hrvatskom je jošdug put. Iako je prošle godine od turizma zaradila 10.7 milijardi USD,lokalni mediji pišu da je zdravstveni turizam sudjelovao s manje odjedan posto iznosa. 'Daleko smo ispod onoga što Hrvatska može ... Onošto nam sada treba su organizirani pristup i pomoć Vlade', kaže Miljenko Bura.

Za razliku of Coffen, koja je došla iz Valliselle del Cadore sa sjevera Italije samo zbog posjeta zubaru, mnogi Zapadnoeuropljani počeli su kombinirati jeftine, ali kvalitetne zdravstvene usluge u Hrvatskoj s boravkom na spektakularnoj jadranskoj obali i kristalno čistom moru.

Šime Živković, vlasnik DentVitalisa, kaže da broj inozemnih pacijenata stalno raste. 'Naše cijene su nekada i do dva-tri puta niže on onih u Engleskoj', kaže Živković. Porculanska krunica tako stoji 470 USD (2368 kuna), koju ćete u 80 kilometara udaljenom Trstu u Italiji platiti tisuću USD (5038 kuna) i više.

Zdravstveni turizam je globalni biznis težak oko 60 milijardi USD godišnje, s glavnim centrima na jugoistoku Azije, u Indiji, Mađarskoj, Meksiku i Kostariki, navodi TreatmentAbroad, britanska turistička agencija specijalizirana za zdravstveni turizam.

Procjenjuje se da potencijal rasta tog sektora iznosi oko 20 posto godišnje, prvenstveno zbog sve starije populacije u razvijenim zemljama. Hrvatska želi ugrabiti svoj dio kolača, na leđima svog bujajućeg ljetnog turizma.

Kirurg Miljenko Bura ove je godine osnovao Medicinsku grupu, koja objedinjuje 36 privatnih klinika, zubara i kirurga, koji pružaju usluge stranim pacijentima i promoviraju zdravstveni turizam u Hrvatskoj.

'Hrvatska ima odlično zdravstveno osoblje i dugu tradiciju. Možemo biti konkurentni u svakom pogledu kada je riječ o stomatologiji i estetskoj kirurgiji, koje su ovdje dobro razvijene', kaže Bura, dodajući da Grupa planira graditi vrhunski zdravstveni centar na obali i za to je već privukla jak interes stranih investitora, spremnih uložiti u zdravstveni turizam u Hrvatskoj.

Srbija kaska za Hrvatskom

U susjednoj Srbiji stomatolozi se također nadaju ulasku usvijet zdravstvenog turizma. 'Uključili smo se malo kasno, ali imaprostora i za nas – postoji potencijal', kaže beogradski zubar NikolaVasilić. Mnoge klinike u Beogradu, dodao je, opremljene su bolje odonih u Njemačkoj ili Švicarskoj. 'Naš problem je to što imamo malo togaza ponuditi turistima i što vlasti još uvijek ne dopuštaju dolazakniskotarifnim zračnim prijevoznicima', kaže Vasilić.

Zoran Žgaljardić, voditelj klinike za estetsku kirurgiju Vila Elite u Opatiji, nekoliko kilometara sjeverozapadno od Rijeke, kaže da recesija koristi Hrvatskoj jer cijene postaju sve važniji faktor. On je sasvim siguran da će Hrvatska osvojiti svoje 'mjesto pod suncem', uz egzotične zdravstvene lokacije poput Tajlanda.

'Mi imamo blizinu kao apsolutnu prednost. Od New Yorka smo udaljeni 6 sati, od Londona 2.30 sati. Možemo početi misliti i na Moskvu. Zaposlio sam ruskog anesteziologa i nastojat ću se probiti i na rusko tržište', najavljuje Žgaljardić.

'Danas je estetska kirurgija dostupna, pa oni koji ne mogu osigurati usluge u New Yorku ili Londonu, to mogu učiniti u Delhiju, Bangkoku ili Opatiji', kaže Žgaljardić, dodajući da klijenti najviše traže zahvate na licu, povećanje grudi i liposukciju.

Natalie Pavličević-Kustić i njezin suprug vode stomatološku ordinaciju u Crikvenici, koja ima 100-godišnju tradiciju zdravstvenog turizma, gdje je njezin otac otvorio prvu privatnu ordinaciju 1978. godine.

Ona kaže da se njezin dobar ugled među stranim pacijentima širi usmenom predajom, bez oglašavanja. 'Oni su veoma često iznenađeni kvalitetom usluge. Kada otkriju da su cijene povoljne, vraćaju se i planiraju kako će kombinirati iduće ljetne praznike s popravkom zubi', kaže Pavličević-Kustić.