OD DANAS

Na europskim aerodromima uvedeni 'skeneri za skidanje do gola'

Bionic
Reading

Upotrebom skenera za cijelo tijelo na aerodromima trebali bi biti spriječeni napadi, ali njihovo korištenje još je uvijek sporno jer mogu oslikati golo tijelo, javlja Al Jazeera Balkans

Europska komisija je odlučila da se od danas na aerodromima u Europskoj uniji putnici službeno smiju početi kontrolirati uz pomoć skenera.

Upotrebom skenera za cijelo tijelo na aerodromima bi trebali biti spriječeni napadi u zračnom prometu, ali njihovo korištenje još je sporno.

Putnici će morati ući u kabinu veličine telefonske govornice, raširiti noge, podići ruke i biti podvrgnuti pregledu tzv. teraherz zrakama, prenosi Al Jazeera Balkans

U osnovi je riječ o malim radarskim uređajima koji emitiraju određeni signal, a potom primaju reflekse. Nakon toga nastaje virtualna slika na monitoru, na kojoj se može vidjeti da li osoba koja se provjerava ispod odjeće ima opasne naprave.

Prednost nove tehnike je u sljedećem: za razliku od detektora metala, skeneri za tijelo mogu otkriti i tekućinu, prah i noževe s keramičkom oštricom - dakle sve potencijalno opasne predmete koji ne sadrže metal.

Do odluke o uvođenju takvih skenera došlo je nakon što je prije dvije godine spriječen napad na liniji Amsterdam - Detroit. Tada je 23-godišnji putnik iz Nigerije uspio prokrijumčariti eksplozivnu supstancu u avion.

Zamka se, kada je riječ o novoj tehnici, krije u detalju: moguće je vidjeti sliku od simboličnih grubih crta i površina s eventualnim opasnim predmetima, pa sve do detaljnog oslikavanja golog tijela.

Zbog toga je došlo do protesta među putnicima, ali i kod određenog dijela političara.

Europska komisija je između ostalog i zbog toga odobrila korištenje skenera na europskim aerodromima samo pod strogim uvjetima.

Tako je zabranjeno da skeniranje koje je obavljeno ostane sačuvano na serveru.

Osim toga, analiza fotografija mora se obavljati u strogo izdvojenoj prostoriji, a zaposlenici koji rade na tome ne smiju imati direktan kontakt s osobom koja se kontrolira.

Putnici, također, imaju pravo odbiti takav način kontrole, odnosno zatražiti provjeru uobičajenim metodama.

Europski parlament pozvao je zemlje članice EU da novu metodu kontrole putnika uvedu do kraja travnja 2013. godine.