Sindikat hrvatskih željezničara traži u pismu upućenom premijerki Jadranki Kosor, potpredsjedniku Vlade Domagoju Miloševiću i ministru prometa Božidaru Kalmeti zaustavljanje daljnjeg propadanja Hrvatskih željeznica.
Iz Sindikata upozoravaju kako se već niz godina smanjuju brzine i obustavlja promet na prugama. Navode kako su na 'mnogim prugama brzine manje od brzina u 19. stoljeću', a od 2.700 kilometara pruga remont zaostaje na 1.500 kilometara.
Ističu kako je za održavanje postojećeg stanja, bez modernizacije, godišnje potrebno remontirati najmanje 150 km pruga i 200 skretnica, a već 20-tak godina godišnje se obnovi tek 10-tak km pruga i manje od 10 skretnica.
Jedini planirani remont, 16 kilometarska dionica Lokve-Drivenik na riječkoj pruzi, odgađa se dvije godine. Sada kada je napokon sklopljen ugovor HŽ Infrastruktura ga u 2011. planira realizirati tek sa 50 posto, a radi se varijanta i sa 25 posto realizacije, navode iz Sindikata.
Podsjećaju i kako su pregovarači u pretpristupnim pregovorima za članstvo u EU prihvatili da društva osnovana radi investicijskog održavanja i gradnje pruga, koja su u vlasništvu HŽ Infrastrukture, ne mogu sudjelovati u projektima koje sufinancira EU niti kao podizvođači.
Radi svega toga broj zaposlenih u tim društvima već je smanjen za oko 40 posto, no kako nema investicija, društva i dalje bilježe gubitke i nalaze se pred stečajem, tvrde u Sindikatu.
Ističu i kako radnicima nije jasno kako to da su mediji puni planova investicija, a na HŽ-u, gdje su investicije prijeko potrebne, gdje su pripremljeni i projekti, od ulaganja nema ništa.
'Sve smo više uvjereni da je politika ove Vlade da nas se pusti da sve više i sve brže propadamo. Naravno, izuzetak su koridorske pruge koje će se obnavljati na zahtjev EU radi tranzita njihove robe', navodi se u pismu SHŽ-a.
Ističu kako im 'takav scenarij nije prihvatljiv' te će se protiv takvog odnosa prema željeznici boriti 'svim zakonom dopuštenim sredstvima'.
Sindikat hrvatskih željezničara smatra da se odnos Vlade prema hrvatskim željeznicama mora promijeniti, da obnova pruga mora biti jedan od najvažnijih elemenata Programa gospodarskog oporavka i to već ove godine.
'S obzirom da željezničari od nas traže da pristupimo organizaciji štrajka i javnih prosvjeda, predlažemo da našu delegaciju žurno primi premijerka Kosor ili potpredsjednik Milošević', navodi se u pismu sindikata.