FACEBOOK KATOLICI

Nadbiskup Devčić: Crkva mora iskoristiti društvene mreže

10.03.2011 u 12:52

Bionic
Reading

Riječki nadbiskup Ivan Devčić, koji ima profil na Facebooku, preporučio je svećenicima da potiču mlade iz svojih župa da, sudjelujući u toj virtualnoj stvarnosti, u nju unose katoličke vrijednosti

Evangelizacija u eri medija bila je tema Svećeničke skupštine Riječke nadbiskupije na kojoj je 7. ožujka u Domu pastoralnih susreta u Lovranu, o mogućnostima i problemima komunikacije govorio dr. Jerko Valković. 'Mediji ne prenose prvenstveno ono što sama Crkva želi prenijeti već mediji nameću svoj ritam, način, oblike i prioritete', objasnio je svećenicima način djelovanja sredstava društvene komunikacije.

'Medije u životu Crkve može zanimati ono što je konfliktno, pogotovo ako je prisutno unutar crkvene hijerarhije, zatim sukobi ili barem nesuglasice u odnosima pojedinac – hijerarhija, delikti, skandali. Velik je interes medija za sve što je povezano s okultnim ili ne spada u kategoriju redovitog događanja', primijetio je Valković.

Istaknuo je tako kako medije ne zanima svakodnevno življenje vjere niti argumentirana rasprava o vjerskim temama te kada i govore o Crkvi uglavnom je svode na manifestacije, tradiciju. Javnosti najzanimljivije crkveno djelovanje jest ono socijalno.

No Valković je govorio i o novim medijima koji otvaraju prostore virtualne stvarnosti. Tu se pred Crkvu stavlja niz pitanja: kako se u tom prostoru doživljava vjera te koje su karakteristike te komunikacije i zajednica koje se oblikuju u društvenim mrežama? 'Prostor virtualnosti treba u prvom redu shvaćati kao novi antropološki kontekst, a ne kao degeneriranje prijašnjeg prostora', kazao je.

Više o virtualnoj stvarnosti govorio je đakon Tomislav Miletić, administrator profila nadbiskupa Devčića, koji je predstavio funkcioniranje društvenih mreža kao Facebook, Twitter, Flickr, Linkedin. Riječki nadbiskup Ivan Devčić preporučio je svećenicima da potiču mlade iz svojih župa da sudjelujući u toj virtualnoj stvarnosti u nju unose katoličke vrijednosti. Potrebno je i koristiti prednosti koje nudi takva komunikacija u smislu povezivanja ljudi sa sličnim interesima.