Najvažnije je da se ide u školu i to zbog više razloga, jedan je odgojno-obrazovni, a drugi je psihosocijalni, kako za učenike tako i za odgojno obrazovne radnike. Istraživanje je pokazalo da su učinci pandemije, ovih godinu i pol dana bili negativni za psihičko zdravlje srednjoškolaca, za tjelesno zdravlje osnovnoškolaca, za ravnotežu između profesionalnog i osobnog života nastavnika i trebamo učiniti sve što je u našoj moći da vrata škola ostanu otvorena, a da učenici i nastavnici budu tamo, rekao je Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja, gostujući u središnjem Dnevniku HTV-a.
- Znam za sebe i svoje kolege, nas je ponekad trebalo natjerati u školu. Današnje generacije slijedom pandemije su došli do realizacije da je ta škola odlično okružje, gdje se uči zanimljivije, razumljivije, sadržajnije, bolja je povratna informacija. To je mjesto i gdje se druže. Za mlade ljude socijalni kontakti su najvažniji za strukturu njihovih života. Učinimo sve da ta škola bude što dulje ovakva kakva je bila danas - sretna, otvorena i za dobrobit svih, dodao je Jokić u Dnevniku HRT-a.
Zbog tri manjkava polugodišta postoje rupe u znanju, a Jokić kaže da se one razlikuju s obzirom na dob učenika te predmete.
- U razrednoj nastavi ona je relativno najmanja, što idete gore u obrazovnoj vertikali ona se povećava. Ponajveća je u STEM predmetima, matematici i stranim jezicima, što je bilo za očekivati. Dijagnoza je odlična stvar. Nevjerojatno je da je Hrvatska uspjela imati dijagnozu što se događa u školama, mnoge europske zemlje nisu. Međutim, osim dijagnoze, ona nam omogućuje da sada djelujemo, rekao je Jokić i uputio apel Ministarstvu znanosti i obrazovanja.
- Dati razdoblje nastavnicima da odmjere i adresiraju te nedostatke, imamo dopunsku i dodatnu nastavu, one se trebaju delimitirati, treba se platiti nastavnicima da dodatno rade u školama, a nakon toga ovisno što smo dobili treba adresirati ovu školsku godinu reducirajući sadržaje, izdvajajući glavne sadržaje koje treba dubinski obraditi i na taj način pokrpati nedostatke i omogućiti adekvatan razvoj mlade osobe, poručio je Jokić.
Istaknuo je kako nacionalne ispite treba demistificirati. Jokić je rekao kako se radi o ispitima koji najviše služe sustavu tj. Ministarstvu. Naglasio je kako oni nisu toliko važni za učenike i škole.
- Odvit će se samo u 80 škola, i to na uzorku učenika. Oni ne bi trebali biti u fokusu niti nastavnika, roditelja, a najmanje bi trebali brinuti učenike, rekao je. Upitan da komentira cijepljenje u prosvjeti, Jokić je istaknuo kako se nikoga silom ne može natjerati da se cijepi.