Američki ministar transporta Pete Buttigieg izjavio je da će od željezničkih prijevoznika zatražiti poboljšane mjere sigurnosti nakon evakuacije tisuća građana u Ohiu zbog iskakanja iz tračnica vlaka s opasnim kemikalijama
Buttigieg se suočio s oštrim kritikama zbog zakašnjele reakcije na požar, zagađenje okoliša i evakuaciju tisuća građana u Ohiu koji su ostali bez vode za piće, žaleći se na teškoće s disanjem i pripovijedajući o oblaku crnog dima i ugibanju riba i malih životinja.
Vlak s kemikalijama iskočio je iz tračnica u East Palestineu 3. veljače, a ministar je u nedjelju poručio da će od velikih prijevoznika zatražiti da poboljšaju sigurnost transporta.
U pismu šefu prijevozničke tvrtke Nofolk Southern koja je prevozila kemikalije Buttigieg je napisao i da će pozvati Kongres da podigne kazne za kršenje sigurnosnih propisa. Najavio je i da će uskoro predložiti mjere koje će tvrtke morati odmah provesti u djelo, oštro ih kritiziravši zbog lobiranja protiv koraka koji bi trebali poboljšati sigurnost.
'Nakon velikih nesreća s iskakanjem vlaka iz tračnica obično slijede pozivi na reformu, ali i žestoki otpor Vašeg sektora pojačanim mjerama sigurnosti. To se mora promijeniti', napisao je Buttigieg.
Norfolk Southern izvijestio je u nedjelju da je 'primio kopiju pisma od ministarstva i da ga analizira'. Shaw je prošli tjedan rekao da su osnovali fond za početnu pomoć zajednici, vrijedan milijun dolara, i podijelili 1,7 milijuna dolara izravne pomoći više od 1.100 obitelji i kompanija za troškove evakuacije.
Ministar je pak naglasio da su državna tijela dovršila nacrt propisa o transportu opasnih tvari i o ugradnji elektronički kontroliranih kočnica (ECP). Brojni vlakovi u SAD-u još imaju kočnice iz vremena građanskog rata.
Predsjedateljica senatskog odbora za trgovinu Maria Cantwell pokrenula je u petak istragu o sigurnosnim mjerama u željezničkom prijevozu opasnih materijala, a senatski odbor za okoliš i javne radove najavio je saslušanje.
U pismu Shawu i izvršnim direktorima velikih željezničkih tvrtki Cantwell je naglasila da 'svaka željeznička tvrtka mora preispitati sigurnosne mjere u prijevozu opasnih materijala kako bi zaštitila radnike, okoliš i američke obitelji i potvrdila da joj je sigurnost glavni prioritet'.
Pismo je upućeno tvrtkama Burlington Northern Santa Feu, Canadian Nationalu, Canadian Pacificu, CSX-u, Kansas City Southernu i Union Pacificu. Udruga prijevoznika naglasila je prošlog tjedna da 99,9 posto pošiljki opasnih kemikalija sigurno stiže na odredište i da je broj nesreća u tom segmentu transporta prepolovljen od 2012.