Lumabites
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
Lumabites
Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić
ZDRAVI SASTOJCI I GLAMUROZAN IZGLED
Kroz druženja s prijateljima i zajedničke zabave na kojima je uglavnom imala ulogu 'glavne kuharice', bivša natjecateljica iz kulinarskog showa 'Masterchef' Martina Županić shvatila je bi hrana za takve prigode trebala biti ne samo ukusna, već i zanimljiva. Osmislila je tako 'svijetleću hranu', koja u sebi sadrži zdrave namirnice. Kakvog je izgleda i okusa takva hrana, gastronomski znatiželjnici moći će se uvjeriti na licu mjesta u njenom restoranu koji će uskoro otvoriti u centru Zagreba
Organizirajući večere s prijateljima, došla je na ideju da bi bilo zanimljivo na hrvatsko tržište 'izbaciti' hranu koja bi svijetlila u mraku i ujedno bila jako ukusna.
'Ideja je nastala slučajno. Održavala sam partyje s ChevapRollsima, paralelno usavršavala recepture. U jednom trenutku smo zaručnik i ja mislili da bi bilo zanimljivo kada bi postojala hrana koja, dok je konzumirate, svijetli u mraku. Počeli smo raditi istraživanja, pri čemu smo otkrili supstance koje u kombinaciji s namirnicama i UV osvjetljenjem svijetle, pa sam se na to fokusirala. Tu sam počela razvijati tehnike kuhanja kombinacijom raznih namirnica koje imaju svijetleći efekt’, započinje svoju priču autorica projekta pod nazivom 'Lumabites' Martina Županić.
'Svijetleći' keksići
Rad na projektu i reklamnim kampanjama za svoj gastro-proizvod obogatio ih je za novu spoznaju, koja glasi: 'Ljudi ne žele recepte za takvu vrstu jela, već mogućnost negdje je konzumirati.' Stoga su krenuli u drugom smjeru, odnosno otvaranju restorana.
'U međuvremenu sam se prijavila i na jedan kulinarski show, čisto radi kredibiliteta. Također sam krenula s traženjem investitora i prikupljanjem fondova za financiranje projekta i ta faza još uvijek traje’, priča kreatorica.
Efekt ‘svjetleće hrane’ dobiva se kombinacijom zdravih namirnica, njihove tehničke obrade i UV svjetala, ali o pripremi hrane ne žele govoriti, jer, kaže, riječ je o nečemu što se prvi put pojavljuje u Hrvatskoj. Prisjetila se jedne od prezentacija na kojoj je doživjela oduševljenje ljudi takvom vrstom hrane.
‘Lumabites prezentaciju obično držim u mraku te tek na kraju, kad dođe do posluživanja, palimo UV osvjetljenje od kojeg hrana počne svijetliti na opće oduševljenje sudionika. Prije toga sam radila testiranje kroz fokus grupe svojih prijatelja i obitelji, reakcija je uvijek bila jednaka, ljudi nisu mogli vjerovati da nešto može biti toliko fino, a ujedno i spektakularan doživljaj’, kaže Županić.
Treba imati jasnu viziju i ideju
Od samog početka projekta bila je svjesna činjenice da će morati osigurati vlastita sredstva kako bi uspjela, jer nitko u početnoj fazi nije spreman ulagati u nešto čiji je ishod neizvjestan.
‘Do sada je u projekt uloženo oko 30 tisuća dolara vlastitih sredstava. Jako puno je namirnica utrošeno u isprobavanja i istraživanje tržišta, kako bismo saznali što bi ljudima bilo zanimljivo i primamljivo. Razmišljala sam i o sredstvima iz EU fondova, no trenutno se time ne mogu baviti', otkriva.
Uskoro će otvoriti i restoran u centru grada koji je dio drugog projekta ‘Chevaprolls’.
‘Kad sam krenula s idejom Lumabites i ChevapRolls znala sam u kojem smjeru želim ići, ali su mi nedostajale konkretne informacije. Saznala sam za Plavi Ured – poduzetnički centar grada Zagreba i tamo prošla cjelokupnu edukaciju koja mi je iznimno pomogla da svaki od projekata postavim na čvrste noge. Mnogi pokreću posao na temelju proizvoda koji nisu dovoljno razrađeni u svim segmentima. Razvoju svakog proizvoda, ChevapRolls i Lumabites sam pristupila izrazito temeljito – od recepture do marketinga. Pri odabiru sastojaka i dobavljača htjela sam pouzdane partnere koji mogu garantirati uvijek jednaku kvalitetu, dostupnost i hrvatsko podrijetlo’, zaključuje Županić.