TUŽNA STATISTIKA

Naši učenici pri dnu i po financijskoj pismenosti

10.07.2014 u 11:07

Bionic
Reading

Financijska pismenost hrvatskih srednjoškolaca statistički značajno zaostaje za prosjekom zemalja OECD-a, pokazali su rezultati istraživanja provedeni u sklopu PISA projekta danas predočeni novinarima u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) u Zagrebu

Od ukupno 18 ispitivanih zemalja Hrvatska je na 14. mjestu financijske pismenosti s prosječnim rezultatom od 480 bodova dok su na prvom mjestu učenici iz Kine (Šangaja) sa 603 boda, na drugom iz Belgije s 541 bodom, a na trećem iz Estonije s 529 bodova.

Hrvatska je na dnu ljestvice ispitivanih zemalja po dostupnosti financijskog obrazovanja učenika te, po mišljenju ravnatelja škola, 68 posto učenika nema dostupno financijsko obrazovanje, kazala je voditeljica PISA centra za Hrvatsku Michelle Braš Roth.

Od susjednih zemalja Slovenija postiže malo bolji rezultat od hrvatskoga, a Italija je, s prosječnih 466 bodova, znatno lošija od Hrvatske. Na začelju ljestvice rangiranih rezultata poslije Italije nalazi se još samo Kolumbija s 379 bodova, rečeno je.

Financijska pismenost ispitivana je 2012. među 1145 petnaestogodišnjih učenika iz 163 hrvatske srednje škole, s ciljem da se utvrdi koliko dobro učenici mogu primjenjivati stečena znanja i vještine u novim situacijama i nepoznatim okruženjima.

Bolji u matematici, bolji u financijama

Pokazalo se da učenici koji postižu bolji rezultat u matematičkoj i čitalačkoj pismenosti postižu i bolji rezultat u financijskoj pismenosti, kazala je Michelle Braš Roth i dodala da je uspješnost u financijskoj pismenosti povezana s demografskim i socioekonomskim karakteristikama učenika i njihovih obitelji.

Usporedba zemalja pokazala je da se rezultat hrvatskih učenika ne razlikuje statistički značajno od rezultata onih iz SAD-a, Ruske Federacije, Francuske, Slovenije, Španjolske, Izraela i Slovačke.

Na ljestvici koja sadrži pet razina znanja i sposobnosti 15,5 posto hrvatskih učenika ne dostiže ni razinu dva, odnosno ne posjeduje osnovne vještine u financijskoj pismenosti.

S druge strane, nešto više od 10 posto hrvatskih učenika postiže najvišu, petu razinu izvrsnosti u ovome području, što pokazuje koliko su velike razlike u hrvatskom obrazovnom sustavu, kazala je voditeljica PISA centra za Hrvatsku Michelle Braš Roth.