Istraga o nesreći 'vlaka smrti' u splitskim Rudinama seli se u Njemačku ako se prihvati zahtjev tužiteljstva za provođenje vještačenja servisnog računala čiji modul nije pregledan, otkriva Slobodna Dalmacija
Michelle Squiccimarro, zamjenik županijske državne odvjetnice u Splitu, zatražio je od istražnog suca da naloži novo vještačenje na osnovi dopisa Odjela trasoloških vještačenja Centra 'Ivan Vučetić' u Zagrebu.
U navedenom dopisu koji je potpisao dipl. ing. Vedran Nuić stoji da su vještaci iz zagrebačkog centra od člana Povjerenstva za utvrđivanje uzroka nesreće iz HŽ-a došli do neslužbenih saznanja da je nagibni vlak osim glavnog računala imao i servisno računalo.
Slobodna piše da je tijekom istrage pregledan samo modul glavnog računala. Servisno računalo bilježi podatke kod ispitivanja vlaka, pa tako i podatke o sustavu kočenja. Navedeno novo vještačenje može se provesti, navodi se u dopisu, kod proizvođača, tvrtke KNOOR ili ovlaštenog servisa iste tvrtke u Münchenu.
Zbog toga je spis o nesreći od prošloga ljeta kada je poginulo šest osoba vraćen istražnom sucu Davoru Svalini na nadopunu. To je drugi put da tužiteljstvo traži dopunu istrage, nakon što je u studenome prošle godine zatražilo da se utvrdi točan iznos nastale štete.
'Mislim kako je zatraženo vještačenje nepotrebno jer se pregledalo glavno računalo u vlaku na kojem su svi podaci, pa tako i ti sa servisnog računala. Zbog toga ću izraziti neslaganje s tim proširenjem istrage', kazao je Davor Svalina, sudac zadužen za istragu nesreće.
Na njegovo neslaganje zasigurno će se žaliti tužitelj te će o tome odlučivati Izvanraspravno vijeće Županijskog suda u Splitu. Ako oni procijene da se navedeni dokaz mora provesti, sudac će biti prisiljen naložiti drugu dopunu istrage nad Ivanom Medakom, Ivanom Tomaškovićem, Jozom Bazinom, Dragom Roguljom i Brankom Tišljarom
Istraga je prvi put zaključena u listopadu prošle godine. Već u studenom tužitelj je zatražio nadopunu istrage kako bi se saslušale obitelji smrtno stradalih u Zagrebu te kako bi se utvrdio točan iznos štete.
Oštećenici su saslušani, a HŽ do danas nije odgovorio istražnom sucu kolika je točna šteta nastala izljetanjem vlaka s tračnica. Nakon drugog zatvaranja istrage, tužitelj je prije nekoliko dana zatražio novu nadopunu.
U cijelom slučaju najbitnije je utvrditi koliko su okrivljenici bili upoznati sa svojstvima retardanta TG-300 i njegovom sigurnom primjenom apliciranjem na tračnice.