Prodaja automobila u Europi porasla je u veljači šesti mjesec zaredom, izvijestilo je danas Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA), čije izvješće pokazuje i snažan skok prodaje u Hrvatskoj
U prošlom je mjesecu prema podacima ACEA-e u 27 zemalja Europske unije (podaci za Maltu nisu bili dostupni) registrirano ukupno 861.058 novih automobila, što je 8,0 posto više nego u istom mjesecu lani. U siječnju njihov je broj uvećan 5,5 posto.
Time se trend rasta prodaje nastavlja šesti mjesec zaredom
Većina europskih tržišta u prošlom je mjesecu nastavila uzlaznom putanjom, među kojima i većina velikih tržišta, osim francuskog koje je zabilježilo pad registracija za 1,4 posto. Tako je španjolsko tržište poraslo za 17,8 posto, talijansko za 8,6 posto, njemačko 4,3 posto, a britansko za 4,3 posto.
Slična je slika i za prva dva mjeseca ove godine, kada je prodaja skočila za 6,6 posto, uz registriranih 1.796.787 novih automobila. U siječnju i veljači španjolsko je tržište poraslo za 13,1 posto, britansko za 6,1 posto, talijansko za 6 posto, a njemačko za 5,7 posto. Jedino je francusko od velikih tržišta zabilježilo pad, i to za 0,5 posto.
ACEA je danas objavila i podatke za Hrvatsku prema kojima je potražnja za novim vozilima porasla u veljači na godišnjoj razini za 14,7 posto, uz registriranih 2.049 novih vozila.
Prema najnovijim podacima agencije za istraživanje tržišta Promocija Plus, u veljači je u Hrvatskoj prodano ukupno 2.185 novih automobila, što je 22,3 posto više nego u prošlogodišnjoj veljači. Pozitivan trend povezan je u prvom redu s niskom poredbenom osnovicom i ulaskom Hrvatske u EU, upozoravaju analitičari agencije.
U Promociji plus su pritom pojasnili da je uzrok niske poredbene osnovice, uz ekonomski faktor, odgoda kupnje zbog očekivanja povezanih sa cijenama vozila koje je trebao hrvatski ulazak u EU.