NAJBOGATIJI EUROPLJANIN

Natjecanje milijardera: Bernard Arnault obećao 200 milijuna eura za obnovu katedrale Notre Dame

16.04.2019 u 10:33

Bionic
Reading

Bernard Jean Étienne Arnault (70), francuski biznismen i kolekcionar umjetnina, poručio je da će za obnovu katedrale Notre Dame donirati 200 milijuna eura. To je dvostruko više od onoga što je obećao dati Francois-Henri Pinault, suprug glumice Salme Hayek, koji je prvi reagirao na sinoćnju najavu francuskog predsjednika Nicolasa Sarkozyja da kreće kampanja prikupljanja novca za obnovu nagorjelog nacionalnog simbola u srcu Pariza

Bogatstvo Bernarda Arnaulta, predsjednika i direktora kompanije LVMH - carstva visoke mode, kozmetike, nakita i alkoholnih pića - procjenjuje se na 91,3 milijardu dolara. Magazin Forbes proglasio je ga je najbogatijim Europljaninom, a prema Bloombergovom indeksu milijardera Arnault je trenutno treća najbogatija osoba u svijetu, iza Jeffa Bezosa i Billa Gatesa. U travnju 2018. godine, postao je najbogatiji u modnoj industriji, nadmašivši vlasnika Zare Amancija Ortegu.

>>>Suprug Salme Hayek dat će cijelo bogatstvo za obnovu katedrale Notre Dame

'Obitelj Arnault i grupa LVMH željeli bi pokazati solidarnost u vrijeme nacionalne tragedije, pa se pridružuju u pomoći za obnovu ove izvanredne katedrale, simbola Francuske, njezinog nasljeđa i francuskog jedinstva', priopćili su Arnaultovi.

Požar u Notre Dameu
  • Požar u Notre Dameu
  • Požar u Notre Dameu
  • Požar u Notre Dameu
  • Požar u Notre Dameu
  • Požar u Notre Dameu
    +22
Požar u Notre Dameu Izvor: Pixsell / Autor: ABACA/ABACA/PIXSELL

Kako je tportal ranije pisao, Bernard Arnault, građevinar koji je poslovni put započeo u nekretninama, u svijet luksuzne robe zakoračio je sredinom osamdesetih godina, kada je kupnjom tekstilne kompanije Boussac stekao kontrolu nad tada već gotovo četrdesetgodišnjim modnim brendom Christian Dior. Novi je vlasnik preokrenuo poslovanje Diora koji se nalazio u problemima i od tada kreće njegov nezaustavljiv rast.

Arnault 1988. kupuje vlasnički udio u godinu dana ranije kreiranom holdingu LVMH (nastao spajanjem modne kuće Louis Vuitton i proizvođača alkoholnih pića Moët Hennessy), a početkom 1989. izabran je na čelo kompanije gdje je i danas.

U međuvremenu je LVMH postao imperij u svijetu luksuza, posebno mode i kozmetike, koji je dobro iskoristio rast bogatstva i potražnje za skupom robom, posebno na azijskom tržištu. Samo u posljednjih desetak godina prihodi od prodaje porasli su s 15 na više od 37 milijardi eura i uz neto dobit od četiri milijarde eura kompanija danas zapošljava gotovo 135 tisuća ljudi. Nabrajanje poznatih brendova koji se nalaze pod krovom LVMH imperija nalikuje izlistavanju svega što se smatra luksuzom u širokoj potrošnji: Bulgari, Louis Vuitton, Moët, Krug, Veuve Clicquot, Hennessy, Fendi, Kenzo, Givenchy, Tag Heuer, Hublot, Zenith, Rimowa, Dior, Dom Pérignon, Glenmorangie i još mnogi drugi.