Od jučer glavna tema među učiteljima, a posebno onima četvrtih i osmih razreda čiji su učenici pisali nacionalne ispite - korekcija bodova ispita iz hrvatskog jezika u samo dva dana. Naime, nakon što je ravnatelj Nacionalnog centra održao konferenciju za novinare o rezultatima učenika, jučer je stigla isprika zbog pogreške u množenju bodova, izvještava Dnevnik HRT-a
"U konačnim rezultatima je na nacionalnom ispitu iz hrvatskoga jezika došlo do promjene (korekcije bodova) zbog toga što se pri obradi rezultata pogreškom ostvareni bodovi učenika u zadatku pisanja nisu ponderirali (množili s dva). Teško je decidirano reći tko je pogriješio, ali najveći je dio odgovornosti na onima koji su zaduženi za obradu rezultata", stoji u objašnjenju, javlja Sunčica Findak za Dnevnik HRT-a.
Ne prestaju reakcije.
'Što se tiče prepravljanja rezultata ispita, kao roditelj, mislim da nije u redu. Jednostavno gubimo vjeru u sustav, u objektivno ispravljanje ispita. Djeca su pisala ispite tijekom ožujka i bilo je dosta vremena za objektivan ispravak', smatra Tatjana Rađa, prof. hrvatskog jezika i književnosti OŠ "Bol", Split.
'Nikako nije dobro da se neki važan projekt, a nacionalni ispiti su važan projekt, kompromitira prije no što je i počeo', ističe Željko Stipić, predsjednik školskog Sindikata Preporod.
'Neozbiljno je ispalo, da je to bilo kod učitelja u razredu svi bi se roditelji pobunili i učiteljica bi morala objašnjavati što i kako, a ovdje NCVVO se ispričao i sve ostaje na isprici koja je općenita i nejasna', kaže Dubravka Buković Sazdevski, učiteljica razredne nastave OŠ Borovje, Zagreb.
'Pitamo se koliko su ti rezultati onda vjerodostojni. Nije jasno koji su kriteriji za to', kaže Maja Mrvica, učiteljica razredne nastave OŠ Vodice.
Filipović: Nacionalni ispiti objektivan prikaz učeničkog znanja
Ispiti koji stoje tri milijuna eura, cijeli ožujak njima je bio podređen i onda... 'Napravi se ogroman kaos, jer smo morali zaustaviti nastavu da bi otvorili prostor ispitima', kaže Marija Veronkica Cvjetković, učiteljica razredne nastave OŠ Bukovac, Zagreb.
'Reći će oni koji ovu pogrešku pravdaju, pa nikomu nije nanesena šteta, ne ulazi u prosjek ocjena. Ali bit je u tome kakvu sliku šaljemo učiteljima, učenicima i roditeljima. Znači, oprostite, nismo pomnožili i nikom ništa. I to je opravdanje Nacionalnog centra koji provodi i državnu maturu? Zamislite da maturant u matematici napravi takvu pogrešku i izgubi bod - bi li mu priznali ako napiše - Oprostite nisam ponderirao - pomnožio s dva????', zaključuje Sunčica Findak.