Iako je od uvođenja broja 112 prošlo pet godina, jedinstveni broj za sve hitne situacije i dalje podiže prašinu. Jedni se žale da je vrijeme od poziva do intervencije produljeno, drugi se ne žele oprostiti od starih brojeva 92, 93 i 94. No Hrvati sve novo teško prihvaćaju
Famozni broj 112 godišnje se okrene milijun i sedamsto tisuća puta. Dnevno se zaprimi više od pet tisuća poziva. Prije pet godina, kada je ovaj broj zaživio, oko polovice poziva bilo je lažnih. Danas je taj broj ispod 1,9 posto, pojasnio je Anto Zelić, zamjenik ravnatelja Državne uprave za zaštitu i spašavanje i dodaje da se ljudi s tim brojem igraju ili nazovu pa operaterima puštaju glazbu.
To bi značilo da 112 godišnje zaprimi nešto više od 30 tisuća lažnih poziva. No takvim se pozivateljima pokušava stati na kraj, iako postotak od 1,9 lažnih poziva nije opasan za funkcioniranje sistema. Onaj tko jednom uputi lažni poziv, linija s koje je zvao bit će mu isključena na sedam dana. Ako se lažni poziv ponovi, isključuje se broj na 30 dana. U slučaju trećeg poziva, broj se trajno isključuje. 1,7 milijuna poziva godišnje. Na 54 posto poziva operateri Centra. 112 odgovaraju u roku do pet sekundi. 328 letova helikopterom zabilježeno je prošle godine. 13 minuta potrebno je timu Hitne pomoći da stigne do unesrećenih na autocesti tijekom ljeta. 1 sat je vrijeme potrebno da pacijent s nekog od otoka helikopterom MORH-a stigne u splitsku bolnicu. 7-8 puta godišnje Centar 112 na intervenciju zove zrakoplov Vlade RH. 217 akcija traganja i spašavanja na kopnu i moru obavilo se u 2009. godini.112 u brojkama
Stariji građani i dalje su skloni starim brojevima za policiju, vatrogasce i li hitnu pomoć, dok mlađi češće koriste 112. 'Ne smijemo zaboraviti da se takvi brojevi zovu kad su ljudi u nevolji, pod stresom i u panici, pa često brojeve mogu pobrkati', pojasnio je Zelić. No stari brojevi neće biti ukinuti. U 16 županija, ako zovete s mobitela, stari broj hitne pomoći automatski ćete biti preusmjereni na 112, dok se u devet županija na 112 automatski spajaju pozivi za vatrogasce. Postupno će u svim županijama stari brojevi biti preusmjereni na 112.
U DUZS-u pripremaju i neke novitete. Naime, do kraja godine pozivi na broj 112 bit će omogućeni i osobama sa smetnjama. Hrvatska će sudjelovati i u pilot projektu EU za uvođenje tzv. e-calla. Kroz nekoliko godina u svako će vozilo biti ugrađen uređaj za lociranje koji će automatski zvati 112 pri prometnoj nesreći. Za projekt koji je težak deset milijuna kuna pola sredstava osigurat će se iz fondova EU-a.
Što ako nestane struje?
Centri 112 osigurani su ako dođe do nestanka struje ili do nekih drugih problema, za razliku od centrala koje primaju stare brojeve. Ako dođe do pretrpanosti pozivima ili nestanka struje, pozivi se preusmjeravaju na drugi županijski centar. Svaki centar ima dva klimatizacijska sustava, dva računalna sustava i dva generatora i agregata. Ovime su spriječene situacije poput one koja se nedavno dogodila u Zagrebu kada je bager prekinuo telekomunikacijski vod prema Hitnoj pomoći.