NEZADOVOLJNI TAKSISTI

'Ne znamo što čeka država, jasno je da Uber krši zakone'

19.10.2017 u 13:33

Bionic
Reading

Nakon što su taksisti u srijedu napustili sastanak s predstavnicima državnih institucija i najavili tužbe protiv države, ali i prosvjedne akcije, ni dan kasnije, kad su se glave ohladile, nema pomaka

Taksisti ultimativno traže da se zabrani rad servisa za prijevoz Uber jer im 'otima kruh iz usta', a s druge strane, na pitanje planira li što i kada učiniti država - nema odgovora.

'Otišli smo sa sastanka jer je sve postalo zavlačenje i evidentno je da oni ne žele to napraviti, iako je jasno da se krše zakoni Republike Hrvatske', kazao je Jozo Kovačević, predsjednik udruženja Radio Taxi Zagreb.

  • +12
Taksisti su protiv Ubera prosvjedovali ljetos ispred zagrebačke zračne luke Izvor: Cropix / Autor: Marko Todorov / CROPIX

Smatra da je i bez Ubera previše taksista na tržištu, posebno u Zagrebu, a da je s njima situacija postala nemoguća.

'Kad vam netko uzme 50 kuna od posla koji radite, preko toga možete prijeći. Kada nakon toga 50 postane 500, pa 5.000, onda više ne možete. Pri tome, morate ispuniti gomilu uvjeta i davanja, a oni samo toče benzin u aute. Pa ne može 1500 uberovaca voziti državom bez ikakvih zakonom ispunjenih preduvjeta. Tu ima studenata, umirovljenika, ljudi kojima je to honoraran posao', pojašnjava Kovačević.

Istaknuo je da, bez obzira na odličnu turističku sezonu i povećanje broja turista u Zagrebu, oni nisu to osjetili.

'Nama je posao pao. Meni je jasno da se ljudi žele voziti dvije, tri kune jeftinije, ali cijene koje sada imamo granica su preživljavanja', kazao je Kovačević.

Ponovio je da u budućnosti mogu samo razgovarati s premijerom Andrejom Plenkovićem ili ministricom Martinom Dalić.

'Sada osluškujemo što će biti i ako se ništa ne dogodi, krenut ćemo s tužbama protiv države, a onda ćemo i prosvjedovati na nivou cijele Hrvatske. Kada će to biti, još ne mogu reći', rekao je Kovačević.

Napomenuo je da oni moraju ispuniti sve uvjete propisane Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, Zakonom o sigurnosti u prometu, kao i odlukama o autotaksi prijevozu koje donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave na području na kojem se obavlja prijevoz taksijem i da samo ispunjavanje svega toga u startu dovodi do većih troškova koje nemaju vozači Ubera.

Tu je onda i razlika u broju godišnjih odlazaka na tehnički pregled vozila. S obzirom na to da je tehnička ispravnost vozila temelj sigurnosti na cesti, taksisti se mogu pohvaliti time da idu na tehnički i do četiri puta godišnje, ovisno o starosti vozila, dok vozači Ubera na tehnički odlaze kao i svi drugi – jednom godišnje, bez obzira na kilometražu koju prolaze. 

'Moramo nabaviti taksimetar, baždariti ga, moramo posjedovati vatrogasni aparat i fiskalnu blagajnu, ishoditi i platiti dozvolu lokalnoj samoupravi. Vozači koji voze za Uber ne posjeduju potrebne licencije i dozvole, a sama tvrtka ne plaća poreze Hrvatskoj. Ne znam što čeka Hrvatska. Nama je sve jasno', zaključio je Kovačević.