Hrvatski premijer Zoran Milanović ponovio je u petak u Vilniusu da je Hrvatska i dalje otvorena za potpisivanje memoranduma o razumijevanju o izgradnji plinovoda od LNG terminala na Krku do Ukrajine, ali da mađarska strana nije htjela da se to napravi danas u litavskoj prijestolnici.
'Ja sam o tome govorio i danas, što se tiče Hrvatske možemo ga potpisati bilo gdje. Ovoga puta mi se čini da Mađarska nije htjela da se to napravi ovdje nego da to bude u Bruxellesu. Zadnji puta Ukrajina nije došla u Bruxelles na odgovarajućoj razini. Hrvatska je tu najfleksibilnija, ona ima more i luku, od nas će to i krenuti', rekao je Milanović u izjavi hrvatskim novinarima u Vilniusu gdje je sudjelovao na summitu Europske unije i Istočnog partnerstva. 'Očekujemo vrlo brzo potpisivanje"' kazao je Milanović, ali i dodao kako je 'to je samo potpis'.
Radi se o memorandumu o razumijevanju između Hrvatske, Mađarske i Ukrajine o gradnji plinovoda od LNG terminala na Krku do Ukrajine.
Projekt povezivanja budućeg LNG terminala na Krku s postojećim plinovodima s odvojcima prema Sloveniji, Italiji i Mađarskoj, nalazi se na popisu 250 prioritetnih energetskih projekata od zajedničkog europskog interesa koji je objavila EK i koji će moći računati na sredstva iz novog Instrumenta za povezivanje Europe za koji je u predstojećem sedmogodišnjem razdoblju namijenjeno 5,85 milijardi eura.
Komentirajući navode nekih medija o tome da je gradnja Pelješkog mosta konačni zaključak studije predizvodljivosti o najboljem načinu povezivanja juga Hrvatske, Milanović je rekao da je to i dalje strateški interes njegove vlade.
'Ali moram ostati kod onog što sam rekao jučer. Netko se želi praviti važan ili nanijeti štetu Hrvatskoj. Dakle, ima ljudi koji imaju tu informaciju i netko želi razveseliti dio medija. Ja to ne mogu komentirati, ali ako netko na tome radi, onda radim ja', rekao je premijer.
Dio medija objavio je u četvrtak kako će konačni zaključak studije predizvodljivosti o najboljem načinu povezivanja dvaju dijelova Hrvatske biti obznanjeni sredinom prosinca, te da će zaključak biti da najbolje rješenje ostaje, kao i u dosadašnjim nacrtima, Pelješki most. Navodno je, pišu mediji, Pelješki most u odnosu na koridor kroz Neum, tunel i trajektnu liniju, najmanje rizično rješenje i najpovoljnija opcija koja zadovoljava sve bitne kriterije prema kojima se tražilo rješenje za povezivanje Hrvatske, ali i Europske unije.