Posljednjih dana povećan je broj upita klijenata banaka o sumnjivim telefonskim pozivima, u kojima ih se traži da otkriju povjerljive podatke o svojim debitnim karticama. Riječ je o pokušajima prevare klijenata banaka, uzporavaju iz Hrvatske udruge banaka
Meta prevare najčešće su starije osoba, kojima se pozivatelji predstavljaju kao službenici banke te traže od klijenata informacije o stanju na računu, broju i datumu isteka kartice, troznamenkastom kontrolnom broju s poleđine kartice, PIN-u, ali i osobni identifikacijski broj korisnika kartice (OIB).
Pozivima se klijente banaka obavještava da su njihove kartice navodno zlouporabljene ili da je njihove podatke banka izgubila zbog tehničkih
problema te da će to riješiti ako im daju, odnosno pročitaju tražene podatke.
Nakon što klijenti otkriju povjerljive podatke, slijede neovlaštene transakcije s internetskih prodajnih mjesta ili se čak traži predaja kartice tekućeg računa i PIN-a te se u tu svrhu predlažu neki od načina primopredaje kartice i PIN-a.
Hrvatska udruga banaka upozorava građane da djelatnici banaka nikada od svojih klijenata ne traže otkrivanje podataka o karticama telefonskim putem niti obavljaju telefonske razgovore ovog tipa.
Također, naglašavaju da ni banka, a ni kartična kuća koja je izdala karticu, uključujući kartične brandove (VISA / MasterCard), ne zna i nema pravo tražiti broj PIN-a ili neki drugi podatak o kartici (troznamenkasti broj s poleđine kartice i slično).
HUB poziva korisnike kartica koji prime ovakve telefonske 'upite' ili slične poruke putem e-maila da ne odaju niti jedan podatak o kartici i da o
svemu obavijeste izdavatelja kartice (banku ili kartičnu kuću) koji će u suradnji s nadležnim institucijama pokrenuti postupak razotkrivanja prevaranta.
Jednako tako, upozoravaju da je svaki korisnik kartice dužan sam voditi računa o svakodnevnoj zaštiti podataka s kartice. To znači da se kartica, broj kartice, broj na poleđini ili bilo koji drugi podatak s kartice ne daje trećim osobama bez obzira kako se one predstavljale.