Nakon što je planove uvođenja cestarina u Njemačkoj Sud Europske unije proglasio protivnima europskom pravu, njemački ministar prometa Andreas Scheuer u utorak je najavio odustajanje od sadašnjeg oblika zakona o cestarinama
"Planirane cestarine za osobna vozila u Njemačkoj u ovom obliku više nisu ostvarive. Odluka Suda Europske unije se mora poštovati“, rekao je ministar prometa Andreas Scheuer (Kršćansko-socijalna unija CSU) u Muenchenu.
Naglasio je da presuda ne znači i potpuno odbacivanje naplate prometne infrastrukture u Njemačkoj, kao što je to praksa i u ostalih 20 članica EU-a. On je u ovom trenutku odbio iznijeti alternative projektu kojeg je zabranio sud.
"Sada u prvom planu stoje pravni i financijski aspekti projekta. Nakon toga politički“, rekao je Scheuer.
On je najavio da će se još u toku dana sastati s radnom grupom kako bi se razmotrile posljedice zabrane uvođenja cestarina. Ono je trebalo nastupiti u listopadu sljedeće godine a prihodi od cestarina su već bili planirani u proračun.
Ministarstvo prometa je računalo s godišnjim prihodima od oko milijarde eura. Scheuer je još jednom naglasio kako je današnja odluka Suda EU-a "potpuno iznenađujuća“
"Savezne vlada, Bundestag, Bundesrat i Europska komisija su dali zeleno svjetlo zakonu o cestarinama a pozitivno se početkom godine izrazio i glavni odvjetnik Suda EU-a“, rekao je Scheuer.
Sud je danas udovoljio tužbi Austrije koja je smatrala da naplata cestarina u Njemačkoj u ovom obliku diskriminira ostale građane EU-a.
Prema tim planovima i njemački vozači osobnih automobila bi trebali plaćati cestarine ali bi im taj iznos u punoj visini bio kompenziran smanjenjem poreza na osobna vozila. Političari oporbenih stranaka ali i koalicijskog partnera Unije CDU/CSU su kritizirali CSU zbog višegodišnjeg ustrajanja na projektu cestarina koji je od početka bio sporan.
CSU, koji zastupa demokršćansku opciju samo u Bavarskoj, je još tijekom predizborne kampanje 2014. biračima obećao uvođenje cestarina za strance. CSU je na taj način htio udovoljiti bavarskim biračima koji prilikom prelaska granice moraju plaćati cestarine dok stranci istodobno po njemačkim autocestama voze besplatno.