'Novac za sufinanciranje Pelješkog mosta je s naše strane osiguran, aplikaciju za sufinanciranje od strane Europske komisije šaljemo u zadnjem kvartalu ove godine, kada će biti i raspisan natječaj za izvođača radova. U idealnim uvjetima prva lopata mogla bi biti zakopana do kraja godine, iako mislim da će to biti u proljeće iduće', kazao je Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa, na konferenciji za novinare
Iako se posljednjih dana potegnula priča da novac nije osiguran, posebno nakon što je glasnogovornik Europske komisije Jakub Adamovicz poručio da procedura u vezi sa sufinanciranjem mosta još nije završena, ministar tvrdi da će novac doći samo je pitanje u kojem postotku će biti sufinanciran.
'Mi idemo na maksimalan postotak od 85 posto, zato što su studije išle na rješenje mosta koji se neće naplaćivati. Ako se most naplaćuje, onda ne možete dobiti 85 posto. Ako bi se išlo na koncesijski model, za to postoji Junkerov fond. Postoji više rješenja za infrastrukturne projekte. Slučaj kakav sad imamo s Pelješkim mostom isti je kao slučaj sa Zračnom lukom Dubrovnik. Ona se gradi, radovi su odmakli, a s koliko novca će se sufinancirati dubrovačka zračna luka, znat ćemo za mjesec i pol dana', ustvrdio je Dončić.
Upitan je li riskantno ući u posao a da se ne zna s koliko novca će u konačnici izgraditi most i što ako bude sufinanciran sa samo 10 posto, Dončić navodi da nije riskantno jer imamo osiguran novac s naše strane za sufinanciranje i da sva europska iskustva pokazuju da se za takve projekte daje između 65 i 85 posto.
Na pitanje zašto radovi, ako će aplikacija biti podnesena u zadnjem kvartalu godine i natječaj raspisan, ne bi krenuli do kraja godine, ministar navodi kako postoje i žalbeni rokovi pa pretpostavlja da bi radovi mogli početi u proljeće.
'Ovo je posao od 220 milijuna eura za koji će vladati veliki interes izvođača. U idealnim uvjetima lopata bi mogla biti zakopana krajem godine. Imali smo situaciju da žalbi na natječaj nije bilo za dubrovačku zračnu luku, ali isto tako natječaj za prugu Dugo selo – Križevci je poništen. Isti zakon u javnoj nabavi vrijedi i u Njemačkoj, procedure se znaju.
Most se gradi, novac postoji, nema sukoba sa EK, aplikacija stiže u zadnjem kvartalu kada će HC raspisati natječaj. Na svakih 100 naših potrošenih kuna, želimo da od EK bude vraćeno 85 i ne može se dogoditi da aplikacija ne bude dovoljno dobra', rezolutan je bio Hajdaš Dončić.
Upitan je li Hrvatska mogla sama graditi Pelješki most, ministar se nasmijao i rekao da Hrvatska sve može, ali da je pitanje što kad sve dođe na naplatu.
'Pogledajte naše prijatelje Grke koji su gradili stadione na taj način. Sad im dolazi na naplatu. Nešto slično što je vlada Ive Sanadera radila s rukometnim dvoranama', kazao je ministar.
Najavio je da nakon pristupnih cesta i gradnje mosta, Hrvatska može aplicirati i za sufinanciranje zaobilaznice Stona po istoj proceduri. Kada bi to moglo biti, ministar nije želio špekulirati.