U novom voznom redu HŽ Putničkog prijevoza 2013./2014. od 15. prosinca ove do 13. prosinca iduće godine vozit će isti broj vlakova kao i sada, 724, a u toj tvrtki očekuju da će iduće godine imati više putnika nego ove u kojoj ih je bilo 10,5 posto manje nego 2012. te da će poslovanje dovesti na nulu kako bi u 2015. prvi put mogli ostvariti pozitivan poslovni rezultat
To je na današnjem susretu s novinarima naglasio član Uprave HŽ Putničkog prijevoza (HŽ PP) Robert Frdelja ističući i kako je ovo bila prva godina u kojoj su poslovali kao cjelovito trgovačko društvo obavljajući javni prijevoz putnika i vuču vlakova.
U novom voznom redu 2013./2014. ne mijenja se gotovo ništa u odnosu na dosadašnji red, i dalje će u unutarnjem prijevozu voziti više od 680 vlakova, a u međunarodnom 36, koji će Hrvatsku direktno povezivati sa Slovenijom, Austrijom, Njemačkom, Švicarskom, Mađarskom, BiH i Srbijom.
U Zagrebu će biti šest manje prigradskih vlakova nego ih je sada zbog manjeg broja putnika, dok će u prigradskom prijevozu Splita biti dva vlaka više.
Cijene putnih karata ostaju iste, uz mogućnost da ih za neke dionice zbog remonta i drugih radova tijekom iduće godine i smanje.
Procjenjujući da će ovu godinu završiti s blizu 25 milijuna putnika ili 10,5 posto manje nego prošle godine, Frdelja je to povezao s općom lošom gospodarskom situacijom u zemlji i velikim brojem nezaposlenih, ali i remontom brojnih dionica na prugama po Hrvatskoj te primjerice i gubitkom putnika u Zagrebu zbog nedostatka dogovora s Gradom oko subvencioniranja putničke karte.
Sada su ti pregovori u tijeku i vjeruje da su blizu dogovoru te da će Grad Zagreb subvencionirati te karte.
Za prihode HŽ PP-a kazao je da će biti manji oko 2 posto u odnosu na prošlu godinu, kao i da će ovu godinu završiti s gubitkom, pri čemu nije kazao kolikim, ali je dodao da je cilj iduće godine to svesti na nulu kako bi u 2015. mogli doći do pozitivnog poslovnog rezultata.
U idućoj godini nastavit će i zbrinjavanje radnika, pa će njih 60 do 100 otići iz tvrtke, da bi se do 2016. do završetka programa restrukturiranja njihov ukupni broj sa sadašnjih 2.170 smanjio na oko 1.700.
Od poslovnih planova iz programa restrukturiranja Frdelja je za iduću godinu najavio najam 30-ak polovnih vlakova, što će ići putem natječaja i javne nabave, a istaknuo je i da je u završnoj fazi nabava nova 44 vlaka u vrijednosti 1,6 milijardi kuna.
Očekuje da će ugovor za te nove vlakove s odabranim ponuditeljem, Končarom, potpisati u siječnju iduće godine, kada bi trebala krenuti i 18-mjesečna implementacija novog informatičkog (IT) sustava za prodaju i rezervaciju putnih karata.
Za to su odabrali, naveo je, IT konzorcij u kojem je i domaća IT tvrtka King ICT, a ugovor vrijedan 43,3 milijuna kuna za taj posao trebali bi potpisati do kraja ove godine.
Daleko su odmakli i u razgovorima s resornim Ministarstvom da HŽ PP sklopi 10-godišnji PSO (Public Service Obligation) ugovor kojim bi se definirao opseg prijevozne usluge od općeg javnog interesa.
Frdelja je naglasio i da je u državnom proračunu za 2014. osigurano 636 milijuna kuna za poticanje željezničkog javnog prijevoza te 60 milijuna kuna za modernizaciju željezničkih vozila.