Potrošnja na oglašavanje u američkoj predsjedničkoj kampanji do sada je premašila 800 milijuna dolara, a tim će tempom do izbora doći do blizu jedne milijarde dolara, izvijestila je u četvrtak TV mreža NBC analizirajući podatke tvrtke za kupnju oglasnog prostora SMG Delta.
Do sada je 807 milijuna dolara potrošeno na političke oglase za radio i televiziju, za lokalne i nacionalne mreže i kablovsko i zemaljsko emitiranje. Obamin izborni stožer potrošio je gotovo 300 milijuna dolara, a zajedno s odborom za političku akciju (super PAC) 'Prioriteti SAD-a'
i drugim skupinama koje ga podupiru, ukupno 352 milijuna dolara.
Stožer njegovog republikanskog protukandidata Mitta Romneyja potrošio je 164 milijuna, a zajedno s skupinama za potporu, ukupno 455 milijuna dolara.
Odbori za političku akciju koji podupiru Romneyja, na čijem je čelu Karl Rove, nekadašnji izborni strateg Georga W. Busha, "Američka raskrižja" i "Raskrižja GPS" u oglašavanje su uložila 124 milijuna dolara. "Američka raskrižja" samo su prošloga tjedna kupila oglasnog prostora za 11 milijuna dolara.
Ostali veliki potrošači u Romneyjevoj kampanji su odbori za političku akciju: Obnovimo našu budućnost sa 69 milijuna USD, Amerikanci za blagostanje sa 46 milijuna USD i Amerikanci za sigurnost zaposlenja s devet milijuna USD, te stranački Republikanski nacionalni odbor (RNC) s 24 milijuna USD.
Savezne države u kojima se najviše troši na oglašavanje su one s najviše birača i elektora među državama s neizvjesnim ishodom izbora - Florida, Ohio i Virginija, gdje je utrošeno više od polovice svih sredstava - 452 milijuna dolara.
U posljednja tri tjedna Ohio se približio Floridi na prvom mjestu. Florida i dalje vodi sa 166 milijuna dolara, a slijede Ohio sa 160 milijuna i Virginija sa 126 milijuna dolara.