MINISTAR POTVRDIO

Oko Neuma trajektima, mostom u dalekoj budućnosti

05.06.2012 u 17:20

Bionic
Reading

Ako je jučer i postojala sumnja, od danas je više nema – Hrvatska će prepreku zvanu Neum privremeno premostiti tzv. plavom obilaznicom, odnosno trajektnom vezom Komarna – Brijesta (Pelješac), potvrdio je danas ministar prometa, pomorstva i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić

Promet će se odvijati na relaciji dugoj 1,2 milje na kojoj se trebao naći Pelješki most, a prvi trajekt trebao bi zaploviti 1. srpnja 2013. godine, kada će Hrvatska ući u schengenski režim.

Prodano 3400 ENC-ova

Povećanje cijene cestarina za sveone koji ne koriste ENC uređaje očito je natjeralo brojne korisnikeautocesta da ih nabave. Tako je samo u četiri dana od početkanjihove prodaje za jednu kunu prodano 3400 komada. 'Za stalne korisnikecestarina nije poskupjela, a očito ima onih koji se žele voziti postarim cijenama i uz to dobiti bonus od 50 kuna', zadovoljno je istaknuoHajdaš Dončić.

'Od neumskog koridora se nije odustalo, ali svima je jasno da on ne može biti izgrađen do srpnja iduće godine.

Pristanište na Pelješcu već je izgrađeno i s te strane treba srediti dva kilometra pristupne ceste, dok s kopnene strane pristanište još nije završeno, a i tamo treba srediti pristupnu cestu', kazao je ministar i dodao kako u kratkoročnom i srednjoročnom periodu ne treba računati na gradnju Pelješkog mosta jer 'Hrvatska nije bogata zemlja i njen BDP ne dopušta gradnju takvog objekta'.

Upitan koliko će sve koštati, naveo je kako će se sve znati za desetak dana, a u tom periodu i Europska komisija bi trebala dati svoje mišljenje o koridoru.

'Nova pristaništa namijenjena su prvenstveno kamionskom prometu odnosno prijevozu životinja, ali će ga moći koristiti i svi drugi koji to žele', naglasio je Hajdaš Dončić

Predsjednik Uprave Jadrolinije Slavko Lončar naveo je kako bi cijena za prijevoz automobila u sezoni iznosila 80 kuna, a izvan nje 60 kuna.

Budu li na toj relaciji vozili novi trajekti koje Jadrolinija planira nabaviti ove godine, o čemu je tportal.hr pisao jučer, procjenjuje se da bi se dnevno moglo prebaciti oko sedam tisuća automobila.

'Raspisat ćemo natječaj za četiri trajekta i nadamo se da će na natječaju pobijediti naša brodogradilišta. Na ovoj relaciji plovidba bi trajala kraće od samog ukrcaja i iskrcaja', kazao je Lončar

Premda linija prema Pelješcu već postoji, Ploče – Trpanj, ministar i čelni ljudi državnog brodara navode da putovanje u varijanti Komarna – Brijest traje dva sata kraće te da pristanište u Trpnju nije pogodno za kamione jer promet prolazi uskom cestom kroz mjesto.