KRITIKE HAJDAŠU DONČIĆU

Oporba na nogama zbog HŽ Carga

29.01.2014 u 12:04

Bionic
Reading

Odlazak 1.100 radnika te 20 posto niže plaće uvjeti su pod kojima uz rekonstruiranje može preživjeti HŽ Cargo. Resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić najavljuje crni scenarij, a u Saboru smatraju da ih je o svemu što planira za tu HŽ-ovu tvrtku trebao obavijestiti prije nego javnost. Zbog toga su Hrvatski laburisti jutros i zatražili stanku u Saboru

Govoreći u ime Hrvatskih laburista, Mladen Novak već na početku zapitao je zašto se u stečaj ne tjera EPH, a tjera se državna tvrtka. Podsjetio je da HŽ Cargo ima 3.500 zaposlenih te da će njima svima biti ugrožena radna mjesta ako ta tvrtka ode u stečaj. Kazao je da je resorni Odbor za promet zatražio tematsku sjednicu na koju se ministar odazvao nakon godinu dana.

'Godinu i pol dana trebalo je da se odazove i da prisustvuje takvoj sjednici odbora i sjednica se svela na sat i pol vremena njegovog monologa pri čemu iskreno rečeno, nije samo moj dojam nego je dojam većine prisutnih zastupnika, da smo prisustvovali tečaju engleskog jezika. Ministar ni jednu jedinu rečenicu nije izrekao a da nije upotrijebio barem dvije, tri fraze na engleskom jeziku, vjerojatno da pojača svoj dojam, ali ni na jedan problem na koji je ukazan nije ni ponudio rješenje', kazao je Novak.

Zamjerio je Novak Hajdašu to što za sve što se dogodilo s HŽ Cargom krivi radnike.

'Ministar kaže krivi su radnici. O čemu su to radnici odlučivali? Uprava koja je, dvočlana uprava koja je bila u međuvremenu godinu dana i nešto više je napravila toliko propusta i toliko krivih poteza da je to stvarno za Guinnessovu knjigu rekorda, to je savršeni par koji je vjerojatno nemoguće nadmašiti', rekao je Novak.

Da do rekonstruiranja mora doći, smatra i HDZ-ov Ivan Šuker koji pritom podsjeća koliko je već država uložila u HŽ Cargo.

'Ova priča sa stečajem nije nimalo bezazlena za državni proračun i za Republiku Hrvatsku, ja ću vam samo reći da je HŽ-Cargo dobio jamstvo Republike Hrvatske za 880 milijuna kuna. Međutim, kolegice i kolege, dakle Vlada je u protekle dvije godine i dva mjeseca izdala što HŽ-Infrastrukturi, što HŽ-Cargo, negdje preko dvije milijarde jamstava. To je sve što će nam se za godinu ili dvije dana računati u deficit državnog proračuna', rekao je Šuker.

Država preko uprave, a ne preko radnika jasno mora reći što želi od HŽ Carga, poručio je Šuker.

'Dakle, problem HŽ-Carga i problem nekih drugih državnih tvrtaka koje su u ovakvim problemima ne mogu se riješiti bez pokušaja restrukturiranja. A lakonski reći da je HŽ-Cargo ili ponašanje ljudi ili ono što se događa s HŽ-Cargom ili ovima koji su htjeli kupiti HŽ-Cargo isto kao kad prekinete s djevojkom nakon nekoliko godina najbolje govori o ozbiljnosti toga tko je to rekao i ozbiljnosti kako je on pristupio problemu', rekao je Šuker.

Odgovorio mu je predsjedavajući Josip Leko. 'Problem Hrvatskih željeznica nije jednodimenzionalan, da nije samo akutan, nego da je kroničan problem dugi niz godina i treće, da pokušaj privatizacije nije uspio što svi znaju, ali svaki pokušaj privatizacije i ne mora uspjeti. Dakle, čekamo reakciju Vlade pa ćemo u skladu s tim reagirati', rekao je Leko.