Izvučena je olupina aviona Cessna koji je u subotu pao u šumi kod Kerestinca. U toj je nesreći poginula jedna osoba, a četiri su ozlijeđene. Istraga tek treba pokazati što je uzrok nesreće, a Danko Petrin, glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća, izjavio je u HTV-ovoj emisiji 'Otvoreno' da bi ona mogla potrajati i nekoliko mjeseci
Danko Petrin, glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća, potvrdio je da je istraga srušenog zrakoplova počela u subotu i nastavljena u nedjelju te da je olupina danas izvučena.
'Slijedi prikupljanje dokumentacije i izjava osoba koje su bile na bilo koji način uključene ili su bile u bilo kojem vidu kontakta s tom nesrećom. Slijedi i prikupljanje komunikacija s vanjskim organizacijama jer je avion mađarske registracije. Nakon toga slijede analize i sastavljanje tzv. nacrta završnog izvješća koji se onda dostavlja na očitovanje i komentare svim zainteresiranim stranama. Nakon zaprimanja komentara, mi ih proučimo i usvojimo ili ne usvojimo ili ih pak djelomično usvojimo', kazao je Petrin u emisiji Otvoreno.
Istaknuo je da bi to sve moglo potrajati nekoliko mjeseci. Kazao je da postoje neke indicije o nesreći, ali nije želio o tome govoriti jer je to, kako kaže, na razini hipoteza. Spomenuo je i da je uzrok nesreće mađarskog zrakoplova prije tri godine bilo zaleđivanje rasplinjača. Informaciju da je zrakoplov dan prije nesreće bio na servisu u Sloveniji, nije mogao potvrditi.
Dubravko Meco iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe nije govorio o konkretnom slučaju već o onome što se obično radi u kontroli leta u sličnim situacijama. Voditelj smjene, ako se dogodi neki sličan slučaj, proslijedi informaciju Operativnom centru Civilne zaštite.
'Mi pružamo uslugu uzbunjivanja i prenosimo određene informacije koje su nama dostupne, kao npr. zadnja poznata visina, smjer kretanja zrakoplova ili koordinate koje je radar očitao. Nakon toga preuzimaju hitne službe', dodao je.
Uzroci zrakoplovnih nesreća su ili ljudski čimbenik ili tehnički kvar, kazao je Doris Novak sa Zavoda za aeronautiku Fakulteta prometnih znanosti. Tehnički kvar, kaže, povlači za sobom i ljudski čimbenik, jer ako je otkazao neki dio opet je povezan s ljudskim čimbenikom.
Ako je pak riječ o nekim meteorološkim uvjetima koji su doveli do nesreće, možda je pogrešna procjena pilota, dodao je Novak. Iznio je i podatak istraživanja po kojemu je npr. 22 puta vjerojatnije da će netko stradati u automobilu, nego da će doživjeti zrakoplovnu nesreću.
Teodor Goričanec, instruktor letenja, opisao je slučaj kada je u kolovozu 2019. godine, morao sletjeti na autocestu Zagreb-Rijeka. S tim zrakoplovom dan ranije je preletjeo cijelu Hrvatsku i nije imao nikakvih problema. Naime, toga dana u kolovozu radilo se o školskom letu, jednom od posljednjih letova s njegovom studenticom prije nego je ona trebala dobiti dozvolu za let.