magnetska levitacija

Ovo je revolucija! Jurit će brzinom većom od 700 km/h, promijenit će Europu

12.09.2024 u 19:19

Bionic
Reading

Prvo uspješno testiranje prometala hyperloop u Europi provedeno je u Europskom hyperloop centru (EHC) u Nizozemskoj. San o prijevozu putnika između gradova brzinom većom od 700 km/h korak je bliže stvarnosti

Pola godine nakon što je EHC otvoren u nizozemskom Veendamu obavljena su prva testiranja u 420-metarskoj cijevi. Lebdeća kapsula koja koristi magnetsku levitaciju trenutno se kreće brzinom od 30 km/h, ali se očekuje da će do kraja godine doseći 100 km/h. Roel Van de Pas, komercijalni direktor nizozemske tvrtke Hardt Hyperloop, rekao je da će 'biti spremni za prijevoz putnika u takvom vozilu do 2030. godine'.

Hardt Hyperloop Izvor: Društvene mreže / Autor: Hardt Hyperloop

S potencijalom da uvede revoluciju u europski prijevoz, Van de Pas predviđa putovanja od Amsterdama do Berlina za 90 minuta ili Milana za dva sata. Priču o hyperloopu pokrenuo je Elon Musk 2013. prijedlogom da se San Francisco poveže s Los Angelesom.

Hyperloop One prikupio je više od 400 milijuna dolara, uglavnom od emiratske brodarske kompanije DP World i britanskog milijardera Richarda Bransona, ali koncept je doživio višestruke neuspješne testove. Muskova tvrtka na kraju je završila u stečaju.

Međutim Van de Pas i dalje vjeruje u ovu tehnologiju i njenu sposobnost da učinkovitije poveže Europu.

'To će stvarno promijeniti odnose koje imamo unutar Europe i integrirati kontinent', kaže 39-godišnjak pun nade. Tijekom testa pred 300 gostiju kapsula je pokazala svoje sposobnosti. Sljedeći korak uključuje testiranje u uvjetima potpunog vakuuma kako bi se smanjio otpor zraka i povećale brzine.

Testiranje u EHC-u Izvor: Društvene mreže / Autor: France 24

Europski hyperloop centar, jedini objekt s 'prebacivanjem traka' - tunelom koji se odvaja od glavne pruge - omogućuje znanstvenicima testiranje brzih promjena kursa.

Zaštita okoliša također je značajna prednost hyperloopa zbog sustava koji koriste desetinu energije zrakoplovstva i trećinu energije željeznice te k tome nisu bučni. Što se tiče lokacije, tuneli bi se mogli postaviti uz postojeće autoceste, a EHC je već eksperimentirao uklapanjem tunela u okoliš, obojivši njegov dio kako bi izgledao kao šuma.

Postoji zabrinutost oko udobnosti putnika zbog vrtoglavih brzina koje ih guraju kroz uski tunel. Ali Van de Pas obećava ugodnu vožnju sa sličnim iskustvom - vibracijama i razinama udobnosti - kao u modernim vlakovima.

Hyperloop Izvor: EPA / Autor: Alejandro Garcia