KAKO? ZAŠTO?

Pazi, pješak

07.11.2010 u 11:50

Bionic
Reading

Iako nije novitet, ova je stvar genijalna - sustav za noćno promatranje izvorno je dio vojne tehnologije koja vozačima automobila olakšava vidljivost i sprečava potencijalne nezgode

Prema svim relevantnim istraživanjima, u Europi se čak trećina nesreća sa smrtnim slučajevima dogodi za mraka iako gustoća prometa iznosi samo 15 posto od one tijekom dana. Smrtnost se u razvijenim zemljama posljednjih godina neznatno smanjila zbog uvođenja ksenon-svjetala, ali sve je to nedovoljno. Zato su proizvođači automobila krenuli s implementacijom vojne tehnologije, odnosno sustava za noćno promatranje.

Stvar nije toliko nova, Cadillac ju je tržištu ponudio još 2000. godine, no zbog slabog interesa kupaca povučena je s tržišta. Novi zamah sustavu daju BMW i Mercedes, koji ga ugrađuju u svoje najveće modele, Seriju 7 i S klasu. Međutim, svaki na svoj način. Dok BMW-ov Night Vision ima doseg od 300 metara te mu magla ne smanjuje funkcionalnost, Mercedesov Night View ima domet od 150 metara, a magla mu smeta u funkcioniranju. No BMW koristi sustav koji je baziran na mjerenju termalnih razlika u onome što se nalazi ispred automobila Mercedesovo pomagalo za vožnju u noćnim uvjetima osvjetljava cestu infracrvenim zrakama.

Mercedes, dakle, koristi tehnologiju koja osvjetljava, a BMW onu koja 'osjeća' toplinsku razliku. Vrlo dobro, no ako je pred vama lešina neke životinje koja se ohladila ili stablo koje je napravilo prepreku na cesti, BMW vam neće biti od neke pomoći. Oni koji su isprobali oba sustava slažu se u tome da je Mercedesov superiorniji, naročito u posljednjoj, Night View Assist Plus, koja se, osim u redizajniranu S-klasu, ugrađuje i u novu E-klasu.

Kako? Zašto?
1. Automobil vozi po cesti izvan grada gdje nema osvjetljenja. Da bi Night View bio aktivan, potrebno ga je uključiti prekidačem koji se nalazi pored prekidača za paljenje svjetala.

2. Kada je Night View uključen, aktivira se pri brzinama iznad 15 kilometara na sat i ostaje aktivan ako brzina automobila ne padne ispod 10 km/h. Night View ne radi kad je mjenjač prebačen u hod unatrag.

3. Dva 'svjetla' inkorporirana u kućište farova bacaju infracrvenu svjetlost pred automobil, a kamera montirana na unutarnju stranu vjetrobranskog stakla snima sve što se događa. Iako sustav može raditi i kad su svjetla ugašena, najbolje rezultate pruža kad su upaljena i normalna svjetla.

4. Ono što sustav vidi projicira se na zaslon koji se nalazi tamo gdje je u jeftinijim automobilima instrument ploča. Tako se osigurava to da vozač ne mora raditi velike pokrete glavom i da može biti koncentriran na vožnju.

5. Životinja ili prepreka su na cesti. Unatoč zakašnjenju u prikazivanju slike od pola sekunde, vozač ih uočava na displayu na udaljenosti od 164 metra. Standardna udaljenost za uočavanje iznosi 72 metra.

6. Ako je riječ o čovjeku, posebni algoritam ga prepoznaje i dodaje mu više kontrasta na displayu, čime mu omogućava još lakše prepoznavanje i daje vozaču više vremena za pravilno reagiranje.

Što ako...

a) me zaslijepi svjetlo drugog automobila?

Ništa, sustav i dalje funkcionira normalno, kamera ima zaštitu koja onemogućava izvor vanjskog svjetla da utječe na sliku koju sustav projicira na diplayu ispred vozača.

b) nisam uključio kratka svjetla?

Sustav neće funkcionirati. Night View radi samo kad je aktiviran prilikom tipke i kad su uključena kratka svjetla.

c) padne magla?

Vidljivost sustava će se smanjiti. Ne znamo koliko, nema službenih podataka.