Zastupnik u Skupštini Grada Zagreba Renato Petek (Naprijed Hrvatska! - Progresivni savez), ponukan viješću da je Grad Zagreb opet raspisao natječaj za najam 143 automobila vrijedan devet milijuna kuna bez PDV-a, analizirao je podatke o različitim vrstama najma više stotina vozila u protekle tri godine koja koriste Gradska uprava, Zagrebački holding, kao i trgovačka društva u vlasništvu grada
U analizi je došao do istog zaključka kao i Državna revizija na tu temu, koja je u istom periodu proučavala najam vozila Zagrebačkog holdinga: za nabavu vozila po modelu rent a cara i putem operativnog najma nije ocijenjena opravdanost uzimanja u najam vozila u odnosu na druge oblike nabave.
U postu koji je objavio na Facebooku navodi da je Državna revizija u istom izvješću utvrdila da su vozila plaćena prema procjeni da će cijela flota u određenom periodu prijeći više od sedam milijuna kilometara, a prešla je samo tri milijuna.
'Većinu vozila isporučuje Viator iz Splita, no dio se unajmljivao i od Auto Benussija iz Pule, Porsche leasinga i Oryx grupe iz Zagreba. Na početku postupka uzimanja vozila u najam, 2015. i 2016. godine, Grad Zagreb je vozila uzimao u podnajam od Zagrebačkog holdinga.
Najluksuznije i najskuplje vozilo koristi gradonačelnik Bandić, Audi A6, koji je dio flote unajmljene na ugovor od 12 mjeseci od tvrtke Viator, a ima iskazanu cijenu dnevnog najma od 400 kuna + PDV. Tako su Zagrepčani samo za najam gradonačelnikove limuzine spomenutoj tvrtki iz Splita plaćali 180.000 kuna godišnje, i tako već tri godine. Mercedes V klase plaćan je po cijeni od 375 kuna, a C klase 160 kuna, dok je najpovoljnije vozilo Opel Corsa s cijenom od 60 kuna dnevno', napisao je Petek.
Nadalje dodaje da je Holding kao najskuplje vozilo u periodu od 2012. do 2016. imao VW Passat 3.6 FSI V6 4mot DSG Highline putem operativnog leasinga kod Porsche Leasinga, za što su mjesečno plaćali ratu od 10.721,53 kune pa su tako tijekom četiri godine za njegov najam platili više od 514 tisuća kuna. S obzirom na vrstu leasinga, vozilo su na kraju vratili davatelju leasinga.
'Kada sam Uredu gradonačelnika postavio pitanje tko je i kada donio odluku da se vozila više ne kupuju, ne uzimaju putem financijskog leasinga, već unajmljuju od rent a car tvrtki, dobio sam odgovor da je 'dugogodišnjim praćenjem troškova održavanja službenih vozila Grada Zagreba, kao i stanja na tržištu roba i usluga, a uzimajući u obzir činjenicu da se sve veći broj dobavljača vozila u službene svrhe odlučuje za najam, a ne za kupnju, predloženo gradonačelniku provođenje postupka javne nabave roba (vozila) kojim će se na najtransparentniji način ista unajmiti od najpovoljnijeg ponuđača'.
Dio vozila tvrtke Viator iz Splita, poznatoj po licenci Last minute Rent a Car, ima i registarske oznake iz Daruvara, što su mnogi Zagrepčani primijetili npr. na vozilima prometnih redara i još nekih gradskih službi.
Od iste tvrtke je za potrebe predizborne kampanje vozilo unajmila i stranka gradonačelnika, BM365, ali izgleda po nešto povoljnijim uvjetima. Zar je moguće pojedinačno jeftinije unajmiti jedno vozilo za političku stranku na 13 dana, nego unajmiti flotu od 60 vozila koja plaća Grad Zagreb na 365 dana!?', upitao se na kraju posta Petek i priložio odgovore koje je dobio od gradskih službi.