Eskadrila borbenih aviona MiG-21 danas je kompletirana, nakon što su časnici Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ) preuzeli i posljednji avion s remonta. Dvanaesti borbeni avion MIG-21 završio je u četvrtak sa svim ispitivanjima i probnim letovima te je utvrđeno da je zrakoplov potpuno ispravan i spreman za primopredaju Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu i protuzračnoj obrani na operativnu uporabu, navode iz MORH-a
Riječ je o posljednjem od 12 remontiranih borbenih zrakoplova u Odessi u Ukrajini, koji se sada predaje u operativnu uporabu Oružanim snagama RH. Time je u potpunosti završen remont, produžen životni vijek i izvršene nadogradnja. Ministarstvo obrane RH će, sukladno Ugovoru o kupnji i remontu 12 borbenih aviona (sedam hrvatskih aviona tipa MIG-21 i pet kupljenih od ukrajinske strane), koji je sklopljen 9. srpnja 2013. godine s ukrajinskom tvrtkom Ukrspecexport, za kašnjenje u isporuci za svaki pojedinačni avion, obračunati i ugovorene penale prema izvođaču radova - Remontnom zavodu iz Odese iz Ukrajine, priopćili su iz tog ministarstva.
Hrvatski MIG-ovi nalazili su se na remontu u Ukrajini, koji se pretvorio u aferu jer su dijelovi stručne javnosti smatrali da bi bilo bolje da je posao obavljen u Rumunjskoj, kao što se radilo do sada.
Također se sumnjalo u stručnost ukrajinskih servisera, a sve se poklopilo s poluratnim stanjem u toj zemlji, zbog čega se u jednom trenutku posumnjalo da će se MIG-ovi ikad vratiti u Hrvatsku. Republika Hrvatska je donijela odluku o zadržavanju sposobnosti samostalne kontrole nacionalnog zračnog prostora. U skladu s navedenim, a zbog nedostatka financijskih sredstava, krajem 2012. godine donesena je odluka da se pitanje eskadrile borbenih zrakoplova kratkoročno riješi tako što će se postojeći zrakoplovi MiG-21 odvesti na remont.
Iako se očekivalo da će remont i modernizacija ići brže, čvrsti stav MORH-a je bio da zrakoplovi prije ulaska u operativnu uporabu moraju biti potpuno spremni i ispravni i na tome se insistiralo kod primopredaje svakog borbenog aviona. Sukladno ugovoru, nakon preuzimanja zrakoplova koji su prošli sva testiranja i koji su predani HRZ-u i PZO-u u operativnu uporabu, ukrajinska strana dala je i garanciju na izvedene radove u trajanju od 24 mjeseca, odnosno, 200 sati naleta, poručili su iz MORH-a.