BILIĆ VS. KALMETA

Potencijalni gradonačelnici odgovaraju: koja je sudbina luke Gaženica?

14.05.2013 u 11:56

Bionic
Reading

Kandidati za gradonačelnika Zadra Ivo Bilić (SDP, HNS, HSLS, DSU, Hrvatska stranka zelenih – Eko savez) i Božidar Kalmeta (HDZ, HSP dr. A. Starčevića, HSU, A-HSS, HČSP), koji po dosadašnjim istraživanjima ulaze u drugi izborni krug, zauzimaju se za dovršetak projekta Luke Gaženice, no Bilić s tim u vezi ističe da je protiv rasipanja novca, a Kalmeta pak da se izmjenama projekta i palijativnim rješenjima gubi 45 milijuna eura vrijedna investicija

Projekt Luke Gaženica u Zadru zadnjih je mjeseci političko pitanje 'broj jedan', a dvojici najizglednijih kandidata Kalmeti i Biliću Hina je postavila pitanje što znači projekt Luke Gaženice i kako vide sadašnje stanje projekta.

SDP-ov kandidat Bilić rekao je kako Luka Gaženica zajedno s gospodarskom zonom Crnim i pokretanjem gospodarske zone Kalelarge čini trolist gospodarskog razvoja Zadra i mogućnost otvaranja novih radnih mjesta.

'Luka Gaženica je državni projekt za koji se mi na lokalnoj razini zauzimamo. U kontaktu sam s vladom, nadležnim ministarstvom, našim saborskim zastupnicima i imam garancije da će se taj projekt završiti. O njegovom zaustavljanju nema govora. Zaustavit će se samo rasipanje novca', rekao je Bilić i dodao da zdanje od 50 milijuna eura nikome ne treba, ali da nema govora o 'gradnji baraka'. 'To su neistine kojima se želi zastrašiti građane. Vlada na čelu sa SDP-om uvijek je svoja obećanja Zadru ispunjavala', rekao je Bilić.

Kalmeta je rekao kako će sve ono što je Zadru prije deset godina bila autocesta u idućih deset godine biti Luka Gaženica, no ustvrdio je da se taj isplativi projekt izmjenama i neshvatljivom štednjom nasilno zaustavlja.

'Gaženica je projekt budućnosti grada, temelj novoga razvojnog ciklusa zadarskoga i hrvatskoga gospodarstva i začetnik novih poduzetničkih aktivnosti', ocijenio je Kalmeta. Ustvrdio je kako se izmjenama projekta, palijativnim rješenjima, neshvatljivim uštedama na najisplativijoj i jednoj od najvrjednijih investicija u Hrvatskoj trenutačno gubi 45 milijuna eura vrijedna investicija po kamati od 0,8 posto. 'Projekt se nasilno zaustavlja. Na projektu se bezobzirno pokušava uštedjeti, uz istovremenu gradnju lučke infrastrukture u drugim gradovima po kudikamo lošijim i nepovoljnijim uvjetima', istaknuo je Kalmeta

Putnička luka već je potaknula zanimanje za nastavak gradnje teretne luke s kontejnerskim i ro-ro terminalom, za što Gaženica ima najveći potencijal s obzirom na slobodan prostor, spoj s autocestom, neposrednu blizinu zračne luke i mogućnosti goleme gospodarske zone Crnog, rekao je Kalmeta

Na pitanje koji će mu biti prvi gradonačelnički potez, Kalmeta je odgovorio kako je cilj njegova mandata otvaranje novih radnih mjesta, ponajprije u proizvodnim djelatnostima. 'Zato nećemo odustati od dovršetka Gaženice i aktiviranja gospodarske zone Crnog koja je dio projekta Gaženice', rekao je Kalmeta i dodao da će osnovati poseban tim koji će pratiti svaku investiciju u Zadru, voditi računa o potrebama ulagača i brzini reakcije lokalne samouprave.

Ivo Bilić
istaknuo je da pak da će mu prvo što će učiniti biti inventura. 'Građani moraju znati na što je potrošen njihov novac. Nakon toga slijedi reorganizacija uprave kako bi ona bila u funkciji interesa građana, a ne gradonačelnika. Formirat ćemo poseban odjel za EU fondove jer su oni neprocjenjiva korist i prilika koju Zadar dosad nije iskoristio. Zatim slijedi dovođenje investitora i otvaranje novih radnih mjesta', rekao je Bilić.

Na pitanje kako sve to ostvariti u općoj gospodarskoj krizi vodeći računa o smanjenju proračunskih prihoda koji su od prije četiri godine pali s gotovo 490 na 340 milijuna kuna, Bilić je odgovorio kako nema gospodarskog napretka bez otvaranja novih radnih mjesta i ulaganja u znanje.

'Svojim iskustvom u realnom sektoru te kontaktima koje imam znam kako privući investitore koji će ovdje proizvoditi. Takve ćemo osloboditi plaćanja komunalnog doprinosa', rekao je Bilić i dodao da će poticati razvoj obrta, maloga i srednjeg poduzetništva, a zadarsko Sveučilište i znanstvena zajednica 'moraju postati motor i pokretač razvoja grada'.

Na isto pitanje Kalmeta je odgovorio kako je grad Zadar znao iskoristiti investicijski ciklus prije pet i deset godina, kad je možda bio i najveće gradilište u Hrvatskoj. 'Autocesta je donijela novu vrijednost. Imao je tada Zadar najvišu stopu BDP-a, najveću stopu novonaseljenog stanovništva. Ali i danas, u vrijeme recesije, zadarski su statistički podatci konkurentni: još imamo gotovo najveću pokrivenost uvoza izvozom, stopa nezaposlenosti u Zadru među manjima je u Republici Hrvatskoj. Ti podaci, uz još neiskorišten geostrateški položaj Zadra, daju nam pravo na optimizam', rekao je Kalmeta