Nasilje nad djecom s teškoćama u razvoju ozbiljan je društveni problem koji je nažalost u porastu i to pogotovo kada je riječ o vršnjačkom nasilju, upozorila je u petak pravobraniteljica za osobe s invaliditetom Ana Slonjšak dodavši kako se to nasilje može umanjiti inkluzijom.
Međunarodni dan obitelji obilježava se 15. svibnja, a ove godine iz Ureda pravobraniteljice za osobe s invaliditetom naglašavaju potrebu očuvanja obitelji radi sve veće učestalosti svih oblika nasilja.
Ovogodišnji Međunarodni dan obitelji Ujedinjeni narodi usmjeravaju na temu demografskih promjena kao značajnom i važnom procesu koji utječe na naš svijet te na život obitelji diljem svijeta.
Slonjšak ističe kako svjedočimo sve većem broju medijskih napisa o različitim oblicima nasilja učinjenim i prema djeci s teškoćama u razvoju od strane vršnjaka.
Predrasude društva, stigma, diskriminacija i neinformiranost o invaliditetu i razvojnim poteškoćama djece doprinose većoj pojavnosti svih oblika nasilja nad djecom s teškoćama u razvoju.
Nasilje nad djecom s teškoćama u razvoju ozbiljan je društveni problem, kaže Slonjšak, a prevencija nasilja bitna komponenta zaštite prava osoba s invaliditetom i djece s teškoćama u razvoju.
Ured pravobraniteljice ističe kako se nametnula potreba za promicanje razine svijesti o društvenom značaju inkluzije.
Kaže kako su oblici nasilja kojima svjedoče, a usmjereni su prema djeci s teškoćama u razvoju, nedopustivi i neprihvatljivi te često uključuju ismijavanja, ruganja, obraćanja pogrdnim imenima i oponašanja pojedine vrste invaliditeta.
Upravo prihvaćanje i življenje inkluzije odnosno različitosti sprječava generalizaciju djece s teškoćama kao bolesne, nesposobne, ili one s posebnim potrebama te oblikuje javno mišljenje o jednako vrijednim i važnim članovima zajednice.
Posebno je važno osvijestiti, ne samo roditelje i učitelje, već i djecu o socijalnim vještinama i interakciji s djecom različitih oštećenja u svojemu okruženju.
Prevencija svih oblika nasilja nad djecom s teškoćama u razvoju se može postići znanjem, a ono, kako kažu, prvenstveno polazi od znanja pojedinca, obiteljske zajednice te odgojno-obrazovnih ustanova.
Ključni element je participacija svih u provedbi aktivnosti s ciljem sprečavanja nasilja i postizanja većeg stupnja prihvaćenosti i poštovanja među djecom što dovodi i do pozitivnih promjena u životu djece s teškoćama u razvoju i omogućuje njihovo aktivnije sudjelovanje u zajednici.